گسترش برده داري مدرن در جامعه انگليس

قاچاق انسان به عنوان يک جرم روزافزون بين المللي هم اکنون در انگليس به پديده اي فراگير تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون راشاتودي ، شمار افرادي که به داخل انگليس قاچاق مي شوند ، روز به روز افزايش مي يابد که در نتيجه آن بهره کشي ،   استثمار و سوء استفاده هاي جنسي نيز از قربانيان افزايش يافته است.
خبرنگار راشاتودي درباره اين برده داري مدرن در جامعه انگليس گزارش داد: اظهارات يک زن خدمتکار مبني بر حبس شدن در خانه به دست صاحبکارش خاطرات کار خدمتکاران در دوران قرن هجدهم انگليس را زنده مي کند.اما اينجا انگليس قرن بيست و يکم است .سارا زن خدمتکاري است که در سن دوازده سالگي به انگليس قاچاق شده است و الان که نوزده سال دارد هنوز از اين که تجربه وحشتناک خود را بازگو کند ، وحشت دارد. او مي گويد که بارها کتک خورده و مورد تجاوز قرار گرفته است.اين زن بعد از اين که اخراج شد  در خيابان ها به گدايي روي آورد . اما بعدا يک کمپين بين المللي ضد قاچاق کودکان به او پناه داد.
به گفته کارشناسان ، بسياري از کساني که به داخل انگليس قاچاق مي شوند ، براي کار در مزارع ماري جوانا مي روند که اغلب مورد استثمار و بهره کشي قرار مي گيرند.
پيتر بون از نمايندگان پارلمان انگليس و عضو  کميته پارلماني  مربوط به قاچاق انسان مي گويد: سال گذشته پليس دو هزار قرباني قاچاق انسان را در انگليس شناسايي کرد که البته اين فقط ده درصد کل قربانيان را تشکيل مي دهد.طبق برآوردها ، هر سال بيست هزار نفر به انگليس قاچاق مي شوند.قاچاق انسان يک تجارت بسيار سودآور براي باندهاي تبهکار و دومين تجارت بعد از قاچاق مواد مخدر محسوب مي شود.
کارشناسان  يکي از علل گسترش پديده قاچاق انسان در انگليس را غفلت  و کوتاهي پليس اين کشور در شناسايي عوامل و پيگيري هاي قضايي آن مي دانند.سال گذشته فقط هشت مورد جرم مربوط به قاچاق انسان در انگليس در دستگاه قضايي پيگيري و حکم برايش صادر شده است.
آنتوني استين رئيس موسسه مبارزه با قاچاق انسان مي گويد: برده داري مدرن به يک تجارت سودآور تبديل شده است و وسعت آن هم اکنون در مقايسه با دويست سال قبل که اين پديده منسوخ شد ، ده برابر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار