وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در برنامه "تهران 20":

شاهد فیلم حاشیه ساز در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نخواهیم بود/ آثار قابل دفاعی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند

محمد حسینی گفت: امسال شاهد آثاری مناسب و قابل دفاع در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهیم بود که به نسبت سال گذشته پیشرفت داشته ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان برنامه تلویزیونی "تهران 20" بود. 
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره کرد و گفت: هفته آینده شاهد برپایی سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهیم بود که امیدواریم تمامی هنرمندان و مخاطبان باتعامل و در کنار یکدیگر از این رویداد فرهنگی استفبال کنند.
وی افزود: دقت شده  تا فیلم های شرکت کننده در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر مناسب بوده و مساله ساز نشوند گرچه سال گذشته چند فیلم بیشتر در سی امین جشنواره فیلم فجر مساله ساز نشدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر از تهیه کننده و کارگردان آن آثار نیز بپرسید متوجه می شويد که آن ها می گویند ما می خواستیم زشتی و بدی کار را بگوییم نه اینکه آن را ترویج دهیم.
وی اظهار داشت: ولی متاسفانه برخی اوقات برداشت ها به گونه دیگر صورت می گیرد. اما در نهایت اگر بخواهیم جشنواره را با دوره های گذشته مقایسه بکنیم در می یابیم که قدم هایی برای هرچه بهتر شدن در این راه برداشته شده است و کارهای قابل دفاع تری داریم.
حسینی ادامه داد: اما ما ادعا نمی کنیم که به قله و شرایط ایده آل و مطلوب رسیده ایم و جای کار بسیار است زیرا با این توانمندی و فرهنگ غنی می توانیم سوژه های بهتری انتخاب کنیم و در نهایت فکر می کنم ما در جشنواره شاهد آثار متنوع و خوب باشیم. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم های اولی راه یافته به جشنواره اشاره کرد و گفت: هیات انتخاب آثار جشنواره گفته اند فیلم های اولی که به جشنواره رسیده و مورد بازبینی و داوری قرارگرفته آثار بسیار خوب و قابل دفاعی هستند.
وی افزود: ما باید از سرمایه های موجود در سینمای ایران، پیشکسوتان و کارگردانان متعهد و دلسوز بهره بگیریم و از آن ها استفاده کنیم و باید این نگاه را به آینده داشته باشیم که ما نیاز به حضور جوانان و علاقمندان در این عرصه داریم.
حسینی همچنین به دفاتر فعال انجمن سینمای جوان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای اساسی ما برای آموزش نسل جوان تجهیز دفاتر انجمن سینمای جوان در سراسر کشور است و امیدواریم کسانی در این راه قدم بردارند که متعهد بوده و از ابزار هنر و سینما بهره بگیرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های ستاد صیانت و حمایت اشاره کرد و ادامه داد: ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی هنری نه تنها در تهران بلکه در تمامی نقاط کشور در حال فعالیت بوده و به جمع آوری محصولات غیر مجاز اعم از فیلم های سینمایی و موسیقی پرداخته اند.
وی تاکید کرد: زمانی بود که وقتی یک فیلم سینمایی اکران می شد چند روز بعد آن فیلم به صورت غیر مجاز در بازار عرضه می شد که امروز شما دیگر شاهد چنین چیزی نیستید. 
حسینی همچنین به برگزاری جشنواره فیلم فجر در 10استان کشور اشاره کرد و ادامه داد: سی و یکمین جشنواره بین الملل فیلم فجر همزمان در تهران در 10استان دیگر نیز برگزار می شود که امسال برای اولین با و با مجهز شدن سالن های سینمایی فیلم ها به صورت دیجیتالی به نمایش در می آیند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.