اردبیل/

توسعه گردشگری فرهنگ تکریم می‌خواهد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنعت گردشگری نیاز به نهادینه شدن فرهنگ تکریم و تعزیم گردشگر و مسافر دارد و هرگونه غفلت از این موضوع به این صنعت ضربه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود: رفتار پلیس و اقشار مختلف مردم با گردشگران متناسب با شان و منزلت آنها ضرورتی انکار‌ناپذیر است که یکی از زیر‌ساخت‌های لازم برای جذب گردشگر به شمار می‌رود که این رفتار صحیح، مدبرانه و همراه با تکریم باید در استان نهادینه شده و به صورت همگانی آموزش داده شود.

وی ایجاد نارضایتی در حضور گردشگر و برخی رفتارهای نامناسب در این حوزه را یادآور شد و گفت: این امر نه تنها به جذب گردشگر و مسافر کمکی نکرده بلکه برای آنها ذهنیت بدی را به وجود می‌آورد.

این نماینده مجلس افزود: راننده، پلیس، متولیان غذاخوری‌ها، عسل‌فروشی‌ها و صاحبان مجموعه‌های در ارتباط با گردشگر باید به فرهنگ و اصول رفتار و برخورد مناسب با گردشگر توجه کنند و به گونه‌ای در سرویس‌دهی خود اقدام کنند تا خطری متوجه صنعت توریسم و گردشگری و به رکود و تعطیلی کشیدن آن احساس نشود.

حقیقت‌پور همچنین گفت: به نظر می‌رسد باید شیوه‌های آموزش در برخورد صحیح با مسافران و گردشگران به سمتی باشد تا اصناف مختلف و عموم افرادی که بیشترین برخورد را با گردشگران دارند با رفتار و نگرش صحیح آشنا شده و در ارائه خدمات به آنها به مبانی اخلاقی و الزامات رفتاری مناسب پایبند باشند.

وی تاکید کرد: اگر ما هدف‌گذاری کردیم تا در یک فاصله زمانی دو سه ساله به 10 میلیون گردشگر با پایداری اقامت سه روزه برسیم الزامی است که صنعت گردشگری را به دقت بشناسیم و راهکارهای جذب توریسم اعم از داخلی و خارجی را فهمیده و با آن آشنا شویم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص انتخاب سرعین به عنوان پایلوت توسعه گردشگری کشور متناسب با نگاه علمی و طراحی کلان‌نگر افزود: ما از طریق رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کردیم و موافقت اولیه را برای توسعه همه جانبه سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری با تراز بین‌المللی اخذ کردیم تا بتوانیم در این زمینه راهکارهای مدنظر را با دقت و ظرافت خاص پیگیری کنیم./س

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.