فرماندهی مرزبانی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

کشتی‌های بیگانه منتظر دریافت گازوئیل‌های قاچاق شده از ایران + فیلم

فرمانده مرزبانی کشور گفت: تعداد متعددی از کشتی‌های کشورهای بیگانه در آب‌های آزاد لنگر انداخته و منتظر خرید گازوئیل‌های قاچاق شده از ایران هستند.

سردار ذوالفقاري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در تشريح خبر فوق گفت: مرزداران و مرزبانان غيور جمهوري اسلامي ايران در تمامي نقاط و نوارهاي مرزي با استفاده و به کارگيري تجهيزات الکترونيکي و اپتيکي در حال رصد شبانه روزي مناطق مرزي و کنترل تردد کاميون‌هاي ترانزيتي و شناورهاي حامل سوخت هستند.



اين مقام ارشد مرزباني در ادامه ضمن اشاره به افزايش قاچاق سوخت در سطح مرزي کشور اذعان داشت: با وجود اين که قاچاق سوخت در تمامي نقاط مرزي به ويژه جنوب کشور افزايش يافته است ولي دريابانان و مرزداران هميشه در صحنه اجازه خروج گازوئيل و ساير انواع مواد سوختي را نخواهند داد.






*نبود تمهيدات کشاورزي و دامداري يکي از عوامل قاچاق سوخت
سردار ذوالفقاري افزود: يکي از دلايلي که مرز نشين را به قاچاق سوخت سوق مي‌دهد نبودن امکانات کافي و تمهيدات لازم براي ادامه شغل مرزنشينان به کشاورزي و دامداري است، چرا که مشاهدات نشان مي‌دهد که مرزنشينان خود بيشتر مايل به پرداخت به شغل اجدادي خود هستند.

فرمانده مرزباني کشور درادامه اظهار داشت: به طور کاملا مشهودي مشاهده گرديده که اکثريت مرزنشينان خود مايل به همکاري با مرزداران هستند و در اين خصوص در رابطه با نيت صادقانه آنان مي‌توان به شرکت مرزنشين در ثبت نام براي عضويت نيروهاي مرزباني اشاره کرد.




*اختلاف فاحش قيمت سوخت در داخل و خارج کشور
سردار ذوالفقاري با اشاره به اختلاف فاحش قيمت سوخت در داخل و خارج از کشور اعلام کرد: عامل ديگري که موجب افزايش رغبت منفعت طلبان و سودجويان به قاچاق سوخت مي‌گردد اختلاف فاحش آن در داخل و خارج کشور است چرا که قيمت خريداري شده در داخل کشور 300 تا 350 تومان بوده و قيمت فروش آن در خارج از کشور به 3 هزار تومان نيز مي‌رسد.



اين مقام ارشد مرزباني در پايان خاطر نشان کرد: در اين خصوص نيز با وجود اينکه کشتي‌هاي کشورهاي همسايه و بيگانه در آبهاي آزاد لنگر انداخته و همچون دلالان اقتصادي آماده خريد سوخت‌هاي قاچاق کشورمان هستند، ولي دريابانان با تلاش خود توانسته‌اند نسبت به سال گذشته 85 درصد کشفيات سوخت را افزايش دهند و کشتيان خريدار سوخت قاچاق را در انتظار بگذارند.














اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار