گزارش ویژه/ رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی اسراییل:

عربستان پول خرید یک سلاح هسته‌ای را به پاکستان داده است

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد که عربستان سعودی یک سلاح هسته‌ای از پاکستان، پیش‌خرید کرده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران هسته‌اي، "عاموس یادلین" رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد که عربستان سعودی یک سلاح هسته‌ای از پاکستان، پیش‌خرید کرده است.

وي که سال گذشته سرویس اطلاعات نظامی اسراییل (امان) را ترک کرد، طی نشستی با عنوان «واکنش جهانی به بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران» که روز 29 دی 1391 (18 ژانویه 2013) در تورنتوی کانادا برگزار شد، جایی در میانه سخنرانی خود خبر داد که عربستان سعودی یک سلاح هسته‌ای خریده است.

يادلين که درباره تبعات هسته‌ای شدن ایران سخن می‌گفت، اظهار داشت: «ایران هسته‌ای به معنای پایان پیمان منع تولید و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی (ان پی تی) خواهد بود و ما این را می‌دانیم. در این شرایط محدوده غرب آسیا و شمال آفریقا به بدترین همسایگی برای اسرائیل تبدیل می‌شود. عربستان سعودی به شدت نگران ایران هسته‌ای است. حتی این نگرانی بیش از اسرائیل است. آنها روز بعد [از هسته‌ای شدن ایران] به پاکستان خواهند رفت. آنها پیشاپیش هزینه دریافت بمب هسته‌ای را پرداخت کرده‌اند. فقط کافی است که آن را به کشور بیاورند و روی موشک‌های چینی سوار کنند. مصر، ترکیه و عراق و هر کشوری که گمان می‌رود نقش‌آفرینی اساسی در منطقه باشد، هسته‌ای خواهد شد».

هیچ مقام سعودی تاکنون درباره این سخن صریح مقام اطلاعاتی بلند پایه اسراییل، اظهار نظر نکرده است.

بااین حال کارشناسان عقیده دارند که با توجه به روابط اطلاعاتی نزدیک عربستان و اسراییل، باید صحت این خبر را باور کرد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار