جهان تا ۶۰ سال دیگر نفت و گاز دارد، ایران تا ۱۰۷ سال!

منابع نفت و گاز شناخته‌شده جهان حداقل تا 60 سال دیگر دوام دارد، اما خطر گرمایش جهانی و افزایش افسارگسیخته آلاینده‎های زمین روزبه‌روز بیشتر می‎شود و تنها راه مقابله با آن، مهار مصرف سوخت فسیلی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در شرایطی‌که کشورها در حال سوزاندن مقادیر بی‌سابقه‌ای از نفت و گاز هستند، تخمین‌های بهتری از منابع باقی‌مانده بدست آمده است که دلیل آن، بالا رفتن قیمت‌ها و دست‌یابی به فناوری‌های جدیدی است که شرکت‌های بزرگ را قادر به پیداکردن و استخراج منابع جدید انرژی کرده است.
ذخایر تایید شده نفت و گاز امروز در سراسر جهان 60 درصد بیشتر از مقدار این ذخایر در سال 1991/1370 است و باتوجه به سطح کنونی مصرف، این ذخایر درحدود 60 سال دیگر دوام می‌آورد (و این مقدار می‌تواند با اکتشاف‌های جدید و ذخایر غیر مرسوم افزایش یابد). حجم مقدار ذخایر زغال سنگ افزایش نیافته، اما با نرخ مصرف کنونی سوخت، ذخایر دست کم تا یک قرن دیگر باقی خواهند ماند.
منابع تجدید پذیر همچون نیروی خورشید و باد، سریع‌تر از هر منبع دیگر انرژی رشد می‌کنند، اما تنها دستاورد کنونی‌شان، کاهش بسیار اندک در مصرف سوخت فسیلی بوده است. نیازجمعیت روزافزون جهان به انرژی با نرخی سرسام‌آور افزایش می‌یابد و ابعاد این چالش تنها در مسیر افزایشی گام خواهد برداشت. بررسی روند گرایش جهانی و منطقه‌ای انرژی نشان می‌دهد که حتی با عملکرد تهاجمی برای کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از گسترش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، سوخت‌های فسیلی حالاحالاها در زندگی روزمره ما نقش خواهند داشت.
برای مشاهده اینفوگرافیک در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها: نفت ، وبگردی ، ذخیره ، جهان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار