ضرورت دوره هاي مختلف آموزش بحران در محتواي دروس دانشجویان پرستاري

در نظرگرفتن پرستاري بحران، مدیریت بحران و دوره هاي مختلف آموزش بحران در محتواي دروس دانشجویان پرستاري و برنامه هاي آموزش مداوم و ضمن خدمت پرستاران شاغل لازم و ضروري است.

امیر سالاری، کارشناس ارشد مدیریت پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: پرستاران به عنوان یکی از ارکان مهم ارایه خدمات در سیستمهاي بهداشتی- درمانی، باید پاسخی اصولی و مؤثر به بحران ها و حوادث غیر مترقبه  داشته و با مفهوم و فرایند پرستاري بحران و دوره هاي آموزشی مختلف آن آشنا باشند.

وی گفت: پرستاری بحران در واقع استفاده سیستماتیک و منظم از دانش و مهارتهاي تخصصی پرستاري در جهت ارتقاء عملکردها و کاهش خطرات جسمی و روانی بحران با مشارکت سایر حرفه ها و حیطه هاي تخصصی است.

این کارشناس ارشد مدیریت پرستاری تصریح کرد: آموزش پرستاري بحران و شرکت پرستاران در دورههاي مختلف آموزش بحران میتواند نتایج مثبتی از قبیل کاهش مرگ و میر و ناتوانی در جوامع انسانی، ارتقاء سطح سلامت در جامعه و کاهش هزینه هاي مؤسسات بهداشتی- درمانی را به دنبال داشته باشد. از این رو در نظرگرفتن پرستاري بحران، مدیریت بحران و دوره هاي مختلف آموزش بحران در محتواي دروس دانشجویان پرستاري و برنامه هاي آموزش مداوم و ضمن خدمت پرستاران شاغل لازم و ضروري است./ح

برچسب ها: پرستار ، بحران ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار