اراک/

آیین ها و صنایع دستی استان مرکزی در جشنواره صدای ملی عشایر معرفی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از معرفی آیین ها و صنایع دستی این استان در جشنواره صدای ملی عشایر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، رضوانی افزود: این جشنواره به منظور هماهنگی و تعامل با عشایر و اقوام ایرانی و نمایش حضور قدرتمند ایلات همزمان با دهه مبارک فجر در مرکز نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی گفت : ایلات و عشایر در قالب چادر، کومه و کپر نحوه زندگی یک‌ ساله خود را در این جشنواره به نمایش می گذارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود : در جشنواره صدای ملی عشایر، ایل های شاهسون، مغان، عرب خراسانی، کرد، کلهر، زلکی و طایفه مستقل کله کوهی و سنگسری استان مرکزی حضور خواهند داشت.
رضوانی گفت: در این جشنواره 30 نفر از هنرمندان صنایع دستی نیز در قالب 15 غرفه با هدف معرفی پوشاک سنتی، غذاهای محلی، آداب و رسوم، سوغات و موسیقی سنتی استان مرکزی شرکت دارند.
وی افزود: آیین های سنتی چاوش خوانی، کوسه ناقالدی، چگور نوازی و صنایع دستی گیوه سنجان، لباس محلی، سازهای سنتی و کوبه ای، تراش سنگ های قیمتی، تذهیب و تشعیر، منبت و قلم زنی، سفال، معرق و رودوزی استان مرکزی در این جشنواره معرفی می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سوغات استان نیز شامل جوزه قندی نراق، عسل خمین، فتیر اراک، حلوا و آرد محلات، انگور، شیره و باسلوق هزاوه، لباس محلی اقوام ساکن در استان و اجرای نواهای سنتی گروه شاهسون به بازدید کنندگان ارایه می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.