شناسایی 103 حرفه جدید در حوزه مشاغل خانگی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در سال جاری حدود 103 حرفه جدید شناسایی شده اند که پس از تأیید در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سایت این مشاغل بار گذاری خواهند شد.

کوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه کسب و کارهای زندگی به عنوان راهکار مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می شود که با توجه به مزایای بسیاری که دارد طی چند سال اخیر از سوی مسئولان و کشورهای نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله مزایای این مشاغل ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنها و حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده است.

پرند در ادامه به ارایه آمار در خصوص آموزش های بخش مشاغل خانگی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای پرداخت و تصریح کرد: بر اساس جمع بندی آمارهای دریافتی از پورتال جامع سازمان، عملکرد این سازمان در بخش مشاغل خانگی در سال جاری شامل آموزش بیش از 197 هزار نفر است که استان های خراسان رضوی، اصفهان، اردبیل و فارس دارای بیشترین آمار در خصوص عملکرد آموزشی هستند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری حدود 103 حرفه جدید شناسایی شده که در مرحله تدوین شرح شغل هستند و پس از تأیید در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل در سایت مشاغل خانگی بارگذاری خواهند شد./ز

برچسب ها: توزان ، خانگی ، آموزش ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل زارعی تبار
۰۹:۲۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
باسلام وعرض ادب واحترام
باتوجه به اینکه آماربیکاری در شهرشیراز/شهرستان ارسنجان بسیارزیادشده وسازمان فنی وحرفه ای شهرستان بسیارضعیف عمل می کند ازدولت ومسولین خواهشمندیم که به این امررسیدگی کنند وطرح مشاغل جدیدی رابه این منطقه معرفی نمایند.
تا جوانان مابتوانند ازناهنجاری های جامعه ودامها درامان بمانند.
آخرین اخبار