اهداء 40 هزار فقره جهیزیه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)

چگینی قائم مقام معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد از 40 هزار فقره جهیزیه در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.


چگینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سال گذشته 121 هزار خدمت در زمینه ازدواج شامل جهیزیه، هدیه ازدواج جوانان، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و کمک های موردی برای جهیزیه ارائه شد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد توانایی این را دارد که در صورت وجود امکانات و منابع مالی بیشتر 25 درصد از سهم ازدواج های کل کشور را ساماندهی کند.

چگینی افزود: امروز بسیاری از جوانان آماده ازدواج هستند ولی امکانات لازم را ندارند و گاهی یک تحریک و حمایت می تواند به آنها کمک کند.

وی از بسته های حمایت از ازدواج این نهاد صحبت کرد و گفت: این بسته عمیق تر از تحویل یک جهیزیه عادی است و شامل آموزش نوعروسان، خدمات مشاوره ای برای انتخاب صحیح، جهیزیه، بیمه های درمانی و موارد دیگری می شود.

وی در خصوص آموزش های پیش از ازدواج ظهار داشت: برای آمادگی دختران در شرف ازدواج آموزش های ویژه ای برای آنان و خانواده هایشان با هدف ایجاد آمادگی برای ازدواج صورت گرفته است.

چگینی با اشاره به طلاق کمتر از یک درصد در کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: علاوه بر آموزش های کمیته امداد، نباید کم توقعی و سازگاری این دختران را ازدواج ها نادیده گرفت./ز

برچسب ها: کمیته ، امداد ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار