سردار آسودي در مراسم افتتاحيه مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی:

اسلام در بهترين شرايط خود قرار دارد

دبیر ستاد عالي اولین دوره مسابقات بین‌المللی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی گفت: این مسابقات در حالي برگزار می‌شود که اسلام در بهترین شرایط خود قرار داشته و دشمنان نمی‌توانند کوچک‌ترین خدشه‌ای به اسلام و قرآن وارد کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمدعلی آسودی" معاون فرهنگی و تبلیغات نمايندگي ولي فقيه در سپاه و دبیر ستاد عالي اولین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در مراسم افتتاحیه این مسابقات که در تالار حافظیه کاخ سعدآباد برگزار شده است، به ايراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به ميزباني اين مسابقات از سوي سپاه پاسداران اظهار داشت: به حول و قوه الهی، اولین دوره این مسابقات در آستانه هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و در سالروز امامت حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود و شعار آن "وحدت، عزت و اقتدار نیروهای مسلح کشورهای اسلامی با تکیه بر قرآن" است.

دبیر ستاد عالي اولین دوره مسابقات بین‌المللی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی ادامه داد: اين مسابقات در حالي برگزار می‌شود که اسلام در بهترین شرایط خود قرار داشته و دشمنان نمی‌توانند کوچک‌ترین خدشه‌ای بر اسلام و قرآن وارد کنند.

آسودي با اشاره به کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در این مسابقات ادامه داد: 48 دعوت‌نامه با امضای فرمانده کل سپاه به کشورها ارسال شده بود که 16 کشور به دلیل قانون ممنوعیت فعالیت نیروهای مسلح در فعالیت‌های فرهنگی امکان شرکت نداشتند، 6 کشور از قبیل مالی، سوریه، الجزایر، مصر، یمن و سومالی به دلیل درگیری و جنگ امکان اعزام قاري به اين مسابقات را نداشتند؛ چند کشور نیز به دعوت‌نامه جمهوری اسلامی ایران پاسخی ندادند، اما 14 کشور از قبیل پاکستان، افغانستان، مالزی، عمان، سودان، گینه، اردن، فلسطین ، نیجر و... در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وي گفت: این مسابقات در سه سطح حفظ کل قرآن، حفظ 15 جزء و حفظ 5 جزء و قرائت قرآن با حضور 14 کشور یاد شده و ایران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمايندگي ولي فقيه در سپاه ادامه داد: این مسابقات 8 داور دارد که دارای 4 داور ایرانی و 4 داور خارجی از کشورهای اندونزی، مصر، مالزی و عراق است که تا پایان مسابقات در روز چهارشنبه داوری این مسابقات را بر عهده دارند.

آسودي در پایان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات روز پنج‌شنبه (5 بهمن) در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و در آن روز اسامي نفرات برتر اعلام و جوایز ارزنده‌ای تقدیم حضورشان خواهد شد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: مسابقه ، قرآن ، نیرو ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار