پورابراهيمي‌ به باشگاه خبرنگاران خبر داد

ارجاع پرونده اتهام‌زني بانک مرکزي به کميسيون اصل 90

طراح تحقيق و تفحص از عملكرد بانک مرکزي در واکنش به ادعاي معاون مالي نظارت اين بانک گفت: پرونده معاون بانک مرکزي را به دليل اتهامات که عنوان کرده است به کميسيون اصل 90 ارجاع خواهيم داد.

محمدرضا پورابراهيمي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به ادعاي معاون مالي نظارتي بانک مرکزي در خصوص تقاضاي برخي نمايندگان جهت ايجاد صندوق ربوي واکنش نشان داد و گفت: معاون بانک مرکزي به جاي اتهام زدن به ديگران پاسخگويي تخلفاتي باشد که جهت بررسي در دستور کار مجلس قرار دارد.

وي افزود: بانک مرکزي از موضوع تحقيق و تفحص نگران بوده به همين دليل به دنبال جار و جنجال و فضاسازي است.

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه اينگونه اقدامات عزم ما را براي تحقيق و تفحص از بانک مرکزي جزم خواهد کرد، اظهارداشت: هر فردي چه نماينده چه غير نماينده اقدام غير قانوني انجام دهد در چارچوب قانون با آن برخورد مي‌شود و اگر نماينده‌اي اقدام خلاف انجام داده باشد خودمان مدعي او خواهيم شد.

طراح تحقيق و تفحص از بانک مرکزي در ادامه واکنش خود به سخنان معاون بانک مرکزي که مدعي شده است "چون بانک مرکزي با درخواست ايجاد صندوق ربوي از سوي نمايندگان مخالفت کرد موضوع تحقيق وتفحص مطرح شده است"، خاطر نشان کرد: اين موضوع نمي‌تواند توجيه‌كننده عدم پاسخگويي بانک مرکزي در سوء مديريت ارزي و عدم ارائه ليست تخصيص‌هاي 1226 تومان باشد.

پور ابراهيمي در پايان تاکيد کرد: قطعا پرونده معاون مالي نظارت بانک مرکزي را به دليل اتهاماتي که عنوان کرده است به کميسيون اصل 90 ارجاع خواهيم داد.

گفتني است درويشي معاون مالي نظارتي بانک مرکزي پس از تصويب طراح تحقيق و تفحص از بانک مرکزي مدعي شده است که اين طرح گروكشي از بانک مرکزي است و چون بانک مرکزي با درخواست نمايندگان مبني بر ايجاد صندوق ربوي مخالفت کرده موضوع تحقيق و تفحص از بانک مرکزي مطرح شده است.
انتهاي‌پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار