بيرجند/

افتتاح 8350 واحد مسکن مهر دهه فجر در خراسان جنوبی

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح 8 هزار و 350 واحد مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی در دهه فجر امسال خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مسعود مالکی در جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی به ارائه گزارشی از روند ساخت مسکن مهر در شهرهای استان خراسان جنوبی پرداخت و اظهار کرد: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت که شامل شهرهای قاین و بیرجند است 19 هزار واحد مسکن مهر در سهمیه استان قرار داشته است.

وی ادامه داد: قرارداد ساخت تمامی این واحدها منعقد شده و کار اخذ پروانه ساخت از شهرداری و پی‌سازی برای کلیه این واحدها تاکنون انجام شده است.

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد 18 هزار و 660 واحد مرحله اسکلت، 17 هزار و 461 واحد مرحله ساخت سقف، 16 هزار و 719 واحد مرحله سفت‌کاری و 14 هزار و 711 واحد مرحله نازک‌کاری را به اتمام رسانده‌اند.

ساخت و ساز 28 هزار واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی

مالکی تصریح کرد: کل ساخت و سازهای مسکن مهر شهری 28 هزار واحد در استان است که از این تعداد 19 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان، 8 هزار و 500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 421 واحد در بافت‌های فرسوده شهری قرار دارد که در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار و 350 واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است، عنوان کرد: از این تعداد 7 هزار و 350 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 850 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 150 واحد در بافت‌های فرسوده شهری قرار دارد که تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

461 میلیارد تومان تسهیلات مسکن در استان پرداخت شد

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به تسهیلات هزینه شده در مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: تاکنون مبلغی بیش از 461 میلیارد تومان به متقاضیان مسکن مهر توسط بانک مسکن و سایر بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مالکی ادامه داد: از مبلغ فوق 350 میلیارد تومان در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان و 111 میلیارد تومان در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان با بهره کم در بیرجند هفت درصد و در سایر شهرهای استان چهار درصد پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در جلسه پیش مقرر شد که راه و شهرسازی نسبت به تحویل زمین به شرکت گاز به قیمت منطقه‌ای در راستای ساخت ایستگاه‌های تقلیل فشار اقدام کند که این موضوع پیگیری و مرتفع شده است./س


برچسب ها: افتتاح ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.