گلوبال ريسرچ گزارش داد:

تحريم‌هاي ضد ايراني دولتهاي غربي و و تبعات غيرانساني آن

"لري اورست" در مقاله جديد خود تحت عنوان "تحريم ها: سلاح هاي كشتار جمعي و ويراني" به بر محدوديت هاي ايجاد شده واردات دارو به ايران گفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازگلوبال ريسرچ، ايران چندان در صدر عناوين خبري ماههاي اخير قرار نگرفته است با اين حال اين موضوع مطرح شده است كه سال 2013 ميلادي سال تصميم در مورد ايران خواهد بود اينكه آيا مذاكرات با ايران به نتيجه اي خواهد رسيد كه دلخواه غرب است و يا آنكه قدرتهاي غربي به همراه رژيم صهيونيستي تصميم به اقدام نظامي عليه ايران را اتخاذ خواهند نمود. 

بحث ها همچنين در مورد اننتخاب "چاك هيگل" از سوي "باراك اوباما" براي تصدي مقام وزارت دفاع نيز بالا گرفته است عده اي معتقدند كه وي موضعي ملايم تر از ساير مقامات آمريكائي در قبال ايران دارد و استراتژيست هاي آمريكائي و آنهايي كه طرفدار حمله نظامي عليه ايران هستند بدين خاطر از وي انتفاد مي كنند. براي مثال "جيم لوب" در 16 ژانويه سال جاري ميلادي در نشريه "تايم" نوشت "در سال 2013 ميلادي احتمالا در ماههاي آتي اوباما در مورد ايران با يك بحران مواجه خواهد شد. فريد زكريا تحليلگر آمريكائي در اين مورد معتقد است كه اوباما همزيستي مسالمت آميز با يك ايران هسته اي به شيوه دوران جنگ سرد را رد كرده است.  
 
آيا جنگي عليه ايران روي خواهد داد؟
 شواهد نشان مي دهند كه اين گزينه نامحتمل است و جذابيتي نيز ندارد. به همين خاطر كابينه اوباما در صدد است تا با ايران مذاكره كند. اوباما در اين باره از سياست " چماق و هويج" استفاده مي كند تا بتواند مذاكره با ايران را آغاز نمايد ... بعبارت ديگر ادعا مي شود که سال 2013، يا سال پذيرش ايران اتمي خواهد بود و يا آنكه وضعيت بسوي تنش پيش خواهد رفت." 

تحريم ها عليه ايران مردم آن كشور را هدف قرار داده است و سلاحي در جهت كشتار جمعي و ويراني آنان است. آمريكا مسئول مرگ هر كودكي است كه در اثر تحريم ها كشته مي شود. رسانه هاي آمريكايي در اين مورد هيچ بحثي را مطرح نمي كند و هيئت حاكمه آمريكا نيز در اين مورد بحثي را مطرح نمي سازد.  
 
تحريم هاي هدفمند مردم ايران را هدف قرار داده است  
آمريكا مدعي است كه تحريم هايش عليه ايران "هوشمند" و "هدفمند" هستند و تنها دولت را هدف قرار داده اند. با اين حال بدليل همراهي كشورهاي اروپائي با آمريكا در تحريم بانكها واردات اقلام ضروري از جمله داروها به ايران با دشواري مواجه شده است و بسياري از كشتي هاي حامل دارو نمي توانند بار خود را به ايران تحويل دهند. 

در اينجا مي توان به چند نمونه از تاثيرات منفي تحريم ها بر وضعيت دارويي ايران اشاره كرد. روزنامه "گاردين" در اين باره با اذعان به اقدامات ضد انساني تحريم ها نوشته است "صدها هزار تن از ايرانيان به بيماري هاي شديدي مبتلا شده اند و در خطر مرگ قرار گرفته اند كه علت اصلي آن تحريم هاي غرب بوده است و باعث شده تا عمر بيماران صعب العلاج ايراني كاهش يابد. از جمله اثرات اين تحريم ها عدم امكان واردات داروهاي لازم براي درمان بيماران سرطاني و حتي عامل انعقاد خون براي بيماران هموفيلي بوده است." 

ايران در توليد بسياري از داروها به خودكفايي رسيده است اما داروهايي نيز وجود دارند كه بايستي از خارج تهيه شوند و قيمت آنها هم اكنون بسيار افزايش يافته است. رئيس بزرگترين شركت دارويي ايران در اين باره به "گاردين" گفته است "بيماراني وجود دارند كه وضعيت شان بين مرگ و زندگي است. آيا دنيا براي آنان كاري انجام مي دهد؟ آيا كشورهاي اروپائي درباره آنان هم فكر مي كنند؟ در صورتيكه شما به سرطان مبتلا شويد و نتوانيد داروهاي خود را بيابيد بزودي خواهيد مرد. به همين سادگي." وي همچنين مي افزايد "بزرگترين دروغ آنست كه غربي ها مي گويند تحريم هاي اعمال شده بخش درماني و داروئي را شامل نمي شود در حاليكه واقعيت غير از اين است." 

آمارها نشان مي دهند كه بيش از 8 هزار بيمار هموفيلي در ايران و بيش از 85 هزار بيمار مبتلا به سرطان در آن كشور بدليل تحريم هاي وضع شده ضد ايراني با مشكل تهيه داروهاي مورد نياز و انجام آزمايشات مواجه شده اند. 

اوباما مسئول مرگ كودكان ايراني  
كابينه اوباما قطعا از تاثير منفي تحريم ها بر شهروندان ايراني از جمله كودكان مطلع است.
"واشنگتن پست" در اين باره مي نويسد "به گفته مقامات امنيتي آمريكا كابينه اوباما در پي آنست تا از طريق اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه ايران نارضايتي عمومي در آن كشور افزايش يابد و حكومت ايران مجبور شود تا از ادامه برنامه هسته اي خود دست بكشد." 

تحريم هاي آمريكا عليه مردم ايران بخشي از سياست هاي استكباري آن دولت است كه بايستي با آن مخالفت نمود.
برچسب ها: تحریم ، ایرانی ، غرب ، ظلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار