كشف بيش از 450 ميليون ليتر سوخت قاچاق در بوشهر/دستگيري 1630 قاچاقچي طي 10 ماه

فرمانده درياباني استان بوشهر در تشريح عملكرد 10ماهه سالجاري از كشف بيش از 450 ميليون ليتر سوخت قاچاق در مرزهاي آبي اين استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ "قلندرلشكري" در تشريح عملكرد 10ماهه اول سال جاري ماموران سه پايگاه درياباني بوشهر،گناوه و كنگان و استان بوشهر گفت: طي اين مدت با انهدام چندبن باند فعال در امر قاچاق سوخت، 450 ميليون و 49 هزار ليتر سوخت قاچاق به ارزش 31 ميليارد و 470 ميليون ريال در آب هاي بوشهر كشف و ضبط شد.
فرمانده درياباني بوشهر افزود: ماموران با 30 هزار مورد گشت زني دريايي، خودرويي، موتوري و پياده جهت كنترل دقيق و كامل 707 كيلومتر مرز آبي استان، موفق به توقيف 400 فروند شناور متخلف و دستگيري يك هزار و 630 قاچاقچي شدند. 
سرهنگ لشكري ادامه داد: در اين مدت دريابانان اين استان در اجراي طرح هاي سراسري، بومي منطقه اي و همچنين ساير اقدامات كنترلي موفق به كشف و ضبط اقلامي چون 23 تن پودر نيروزا، پنج ميليون و 472 هزار عدد قرص و كپسول نيروزا، 12ميليون و 64هزار عدد انواع مواد محترقه، 32هزارو 770دستگاه گوشي تلفن همراه و لوازم جانبي،71هزار و 780كيلوگرم برنج، 25هزارو 600دستگاه انواع لوازم برقي و الكتريكي، 320هزار نخ سيگار،270 هزار و 600 قلم انواع لوازم آرايشي بهداشتي،477 يك هزارو 760 دستگاه بيسيم دستي بهمراه لوازم جانبي آن، 255 هزارو 174عدد انواع لوازم پزشكي و ... به ارزش 543 ميلياردو دويست ميليون شدند.
وي بيان داشت: با ياري خدا و همت بلند دريابانان اين استان در اين مدت توانسته ايم، ده ها باند فعال در امر قاچاق سوخت و كالا را شناسايي و منهدم سازيم.
سرهنگ لشكري يكي ديگر از اقدامات ماموران درياباني را توقيف 15 فروند شناور متجاوز و دستگيري 94 متجاوز مرزي از كشورهاي عربستان و بحرين برشمرد. 
وي تصريح كرد: از ديگر وظايف ماموران درياباني ثبت ورود و خروج شناوران و ملوانان از مرز دريايي، جلوگيري از صيد غير مجاز و صدور دفترچه مرزي مي باشد كه اين خود همت و تلاش شبانه روزي و بي وقفه دريابانان و مرزبانان را با همكاري و مساعدت مرزنشينان در اين امر مي طلبد.
لشكري در پايان خاطرنشان ساخت: دريابانان اين استان به عنوان پاسداران و حافظان طولاني ترين مرز مشترك با خليج فارس، با برنامه ريزي ها و تدابير انديشيده شده و اجراي طرح هاي مختلف اطلاعاتي و عملياتي و كنترل كامل مرز، همچون سدي محكم و استوار در برابر قاچاقچيان قرار دارند./ف
برچسب ها: سوخت ، قاچاق ، بوشهر ، قاچاقچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار