بحران بدهی آمریکا نزاع فرسایشی اوباما و جمهوریخواهان

تحلیلگر شبکه نایتلی نیوز معتقد است نبرد رئیس جمهور آمریکا با جمهوریخواهان بر سر سقف بدهی های این کشور، فرسایشی خواهد بود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی نایتلی نیوز ، دیوید گریگوری مجری و تحلیلگر سیاسی در پاسخ به اینکه آیا دوران ماه عسل ریاست جمهوری اوباما اکنون دیگر به سر رسیده است، گفت بله و به سختی می توان شروع دوباره و متفاوتی را برای اوباما تصور کرد. اوباما محبوبیت مردمی دارد و به تازگی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. او همچنین در مذاکرات دشوار پرتگاه مالی توانست مالیاتهای مدنظر خود را (برای ثروتمندان) افزایش دهد و حرفش را به کرسی بنشاند. دموکراتها نیز برای پیشبرد اهدافشان متحد شده اند. با این همه، اوباما در آینده نزدیک با نبردهای سیاسی تازه ای، بالاخص بر سر بدهی های دولت و همچنین تصویب قوانین مهار کننده اسلحه در آمریکا مواجه خواهد شد. لذا در اینجا نه از ماه عسل و نه از شروع تازه خبری نیست، زیرا هنوز هم هنگام اجرای کارهای بزرگ، همان فضای مسموم قبلی در واشنگتن حاکم است.
گریگوری که از نزدیک با اخبار مربوط به دو دوره ریاست جمهوری جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا آشنا بوده است، در پاسخ به این سئوال که دشوارترین واقعیت پیش روی اوباما در دومین دور ریاست جمهوری چه خواهد بود، گفت برگزاری انتخابات آزاد، سرمایه سیاسی هنگفتی را در اختیار رئیس جمهور قرار می دهد و این آزادی عمل قابل توجهی را برای دومین دوره فعالیت او به همراه خواهد داشت. اما فرصت رئیس جمهور محدود است و آنگونه که کارشناسان رادیو ملی آمریکا (NPR) نیز اشاره کردند، رئیس جمهور واقعاً زمان محدودی را برای پیشبرد اهدافش در اختیار دارد. اوباما قصد دارد تصمیم های بزرگی را در همه زمینه ها از مهاجرت گرفته تا انرژی عملی کند. با این حال، نبرد وی با جمهوریخواهان بر سر بودجه، فرسایشی خواهد بود. به نظرم دستکم تا چند ماه دیگر، مسئله بودجه و سقف بدهی های دولت، همه دیگر تصمیمهای اوباما را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار