اردبیل /

پروژه خدا آفرین به دلیل عدم اختصاص اعتبارات تعطیل شد

مدیر امور آب پارس آباد گفت: هم اکنون به دلیل کمبود اعتبارات و عدم اختصاص اعتبار لازم اکثر کارگاه های این طرح بزرگ ملی تعطیل یا نیمه تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / فرهاد شهبازی با بیان اینکه پروژه خدا‌آفرین به عنوان مهمترین پروژه شبکه آبیاری دولت از سال 83 آغاز شده است، افزود: بالغ بر هزار و 520 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 27 درصد در این پروژه سرمایه‌گذاری شده و در حال حاضر به اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه این طرح مشترک بین استان اردبیل و آذربایجان شرقی است، یادآور شد: 25 کیلومتر از 92 کیلومتر کانال اصلی در محدوده اردبیل تکمیل می‌شود، علاوه بر این 40 کیلومتر از کانال اصلی در حال اجرا است و اجرای 30 کیلومتر مابقی نیز در دست اقدام است.

مدیر امور آب شهرستان پارس آباد ادامه داد: برای اجرای شبکه فرعی و اصلی این پروژه 12 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که شش هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای شبکه اصلی هزینه می‌شود و پنج هزار و 500 میلیارد ریال نیز جهاد کشاورزی در شبکه فرعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گفته شهبازی اگر اعتبارات به موقع تخصیص نیابد، به احتمال زیاد در پایان دولت دهم پروژه شبکه خداآفرین به بهره برداری نمی رسد.

وی این طرح را جزو پروژه های مهر ماندگار عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین بیش از 65 هزار هکتار از اراضی دشت مغان سیراب شده و یک ظرفیت مناسب نیز در افزایش درآمد کشاورزان و دستیابی به اهداف کلان در این حوزه ایجاد می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه 40 هزار نفر با بهره‌برداری از شبکه خدا‌آفرین اشتغال مستقیم پیدا می‌کنند، عنوان کرد: این پروژه از لحاظ برگشت سرمایه در کمتر از سه سال، در دنیا بی نظیر است/س 


برچسب ها: اردبیل ، پروژه ، خداآفرین ، تعطیل ، شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.