کمانه:

انتخابات هیات فوتبال فارس دوباره برگزار می شود

مدیرکل ورزش وجوانان فارس: انتخابات هیات فوتبال فارس دوباره برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس با گرفتن ایراد قانونی به اساسنامه فدراسیون فوتبال در خصوص انتخابات تصریح کرد:وقتی رییس فدراسیون که وامدار رییس هیأت است به عنوان رییس مجمع انتخاباتی حضور داشته باشد، مشخص است که باید وام خود را ادا کند و آنگونه است که انتخابات یک جانبه برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، سیدغلامرضا کمانه در خصوص انتخابات اخیرهیأت فوتبال فارس گفت: معاون توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان حکم ابطال انتخابات فارس را اعلام کرده و باید مجددا مجمع برگزار شود و این مهم درحالی است که رییس فدراسیون پاسخگوی دستگاه نظارتی نیست.

وی افزود: دراین مسئله معاون ورزش وزارتخانه به عنوان حکم، حاکمیت خود را انجام داد و نامه ابطال را ابلاغ کرده است که باید سریعا اجرا شود و بلافاصله انتخابات مجدد برگزار شود.

کمانه ادامه داد: براساس اساسنامه فدراسیون، رییس هیأت از سوی رییس فدراسیون انتخاب می شود و رییس فدراسیون هم ازسوی رییس هیأت تعیین می شود و این مدارغلطی است که باید در یک جا یی قطع شود و این ایرادی است که قطعا کسانی که در اینده می آیند باید آن را برطرف کنند.

وی گفت: رییس فدراسیون باید به عنوان یک عضو درمجمع حضور یابد و ریاست مجمع باید به عهده مدیرکل ورزش و جوانان استانها به عنوان نماینده دستگاه حاکمیتی ورزش باشد تا انتخابات راحت و آزاد برگزار شود.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس بیان داشت:ارجاع مشکلات ورزش بخصوص فوتبال به خارج از کشور آنهم در زمانی که دستگاه های نظارتی قوی و متعددی در کشور وجود دارد ،دلیلی نخواهد داشت که طبق آن زمینه دخالت بیگانگان در مسایل ورزش کشور را بدهیم.

کمانه این استدلال که ولت نباید در ورزش دخالت کند را حرف اشتباهی دانست و عنوان کرد: فدراسیون فوتبال رییس فوتبال کشور نیست و زمانی که انتخابات هیأت باید با خرد جمعی برگزار شود و این مهم اتفاق نیفتد، مردم معترض می شوند و دولت به عنوان حامی ، سیاست گذار و ارزیابی کننده باید برای حل مسئله ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون بدون حمایت مالی دولت قادر به انجام فعالیت نیست گفت: اگر حمایت دولت از فدراسیون فوتبال نباشد کدام ورزشگاه و کدام ساختمان مربوط به فدراسیون است؟ واین حق طبیعی دولت است که برای اعتباراتی که می دهد نظارت کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار