تحليلگر روزنامه ترك "زمان"؛

تحريم هاي آمريكا عليه ايران بي‌نتيجه بوده است

"آماندا پائول" تحليلگر روزنامه ترك "زمان" در مقاله تحليلي امروز خود تحت عنوان "انتخابات رژيم صهيونيستي، آمريكا و ايران" به تحليل چشم انداز رژيم صهيونيستي در منطقه پرداخته و آينده تيره اي را براي آن رژيم متصور شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، وي در مورد ادعاهاي نتانياهو مي گويد "نتانياهو در كارزار انتخاباتي خود مدعي است كه بر مسائل سياست خارجي و حوزه هاي امنيتي چندان تاكيدي ندارد در حالي واقعيت عكس آن را نشان مي دهد. روابط ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي به بدترين دوره خود در تاريخ روابط ميان آن دو كشور رسيده است و تنش شديدي ميان اوباما و نتانياهو در جريان است كه رسانه ها در چند روز گذشته آن را بازتاب دادند. بر سر موضوع مذاكره با فسلطينيان نيز اختلافاتي جدي ميان اوباما و نتانياهو درگرفته است و نخست وزير رژيم صهيونيستي در اين ميان بر مواضع سرسختانه خود تاكيد مي ورزد و خواهان مصالحه نيست." 

تحليلگر سياسي تودي زمان در مورد "سردرگمي" رژيم صهونيستي از روند بيداري اسلامي و تحولات اخير در منطقه مي گويد "رژيم صهيونيستي در مورد تحولات اخير دست پاچه شده است. آينده سوريه، وضعيت در لبنان، نقش تركيه و روي كار آمدن دولتي اسلامگرا در مصر و اظهارات ضد صهيونيستي محمد مرسي رئيس جمهور آن كشور همه و همه در كنار هم بر نگراني هاي آن رژيم افزوده است." 

وي به انتخاب هيگل و كري از سوي اوباما و تاثير آن بر رژيم صهيونيستي نيز اشاره مي كند و مي گويد "ايران هنوز هم در صدر اولويت هاي سياست خارجي رژيم صهيونيستي قرار دارد با اين حال در مقابل اوباما چاك هيگل را نامزد تصدي مقام وزارت دفاع معرفي كرده است و جان كري را نيز بعنوان وزير امور خارجه جديد آمريكا انتخاب كرده است. آن دو ديدگاهي "انعطاف پذير" در قبال ايران دارند. هيگل مخالف اعمال تحريم عليه ايران است و خواهان به كارگيري راهكارهاي ديپلماتيك است. اين آن چيزي است كه رژيم صهيونيستي نمي خواهد." 

نويسنده با اشاره به مقاومت ملت ايران در مقابل تحريم هاي ضد ايراني وضع شده از جانب آمريكا و كشورهاي اروپائي خاطر نشان مي سازد "تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران شديدتر مي شوند، با اين حال اين تحريم ها كمترين تاثير را در پيشرفت برنامه هسته اي ايران داشته اند و جامعه ايران نيز كشورهاي غربي را مقصر اصلي مشكلات بوجود آمده در اثر اعمال تحريم ها مي داند. هند و چين هنوز هم به خريد نفت از ايران ادامه مي دهند و مبادلات تجاري تهران و پكن به قوت خود باقي است."  
برچسب ها: زمان ، ایران ، اسرائیل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار