رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر داد

طرح جدید دولت برای توزیع کالاهای یارانه‌ای در شب عید با قیمت‌های ارزان

رئیس سازمان صنعت استان تهران با اشاره به اینکه هم اکنون 20 هزار تن برنج هندی در شبکه توزیع کشور قرار دارد، از طرح جدید دولت برای توزیع کالاهای اساسی یارانه‌ای با قیمت ارزان در شب عید خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یدالله صادقی در با اعلام اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌های نظارتی ویژه‌ای را برای کنترل بازار در ایام شب عید تدوین کرده است، اظهار داشت:‌در حوزه‌ تأمین کالاهای اساسی از جمله میوه، برنج و گوشت با تدوین برنامه‌هایی نیاز مردم را به طور حتم برآورده‌ خواهیم کرد.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برای جلوگیری از افزایش کاذب قیمت میوه اشاره کرد و افزود: در طرح نظارتی وزارت صنعت با اعمال بازرسی‌های خاص و هدفمند در حوزه‌ کالاهای اساسی مانع از تنش و نوسانات قیمت در ایام پایانی سال خواهیم شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال تقاضای خرید کالاهای اساسی در سطح بازار افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: درصددیم با برگزاری نمایشگاه‌ها و عرضه کالا در فروشگاه‌های بهاره در کنار تخفیفات صنفی که اصناف مختلف برای خریداران در نظر می‌گیرند قیمت‌ها را تا حد قابل توجهی کنترل نماییم.

صادقی افزود: شبکه توزیع مستقیم کالا به عنوان یک ابزار مفید قیمت‌ها را کنترل و مانع ایجاد قیمت‌های کاذب در سطح جامعه خواهد شد.

وی ضمن تاکید براینکه بخشی از کالاهای ذخیره سازی شده با یارانه پرداخت با قیمت ارزان‌تری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: در مجموع با سیاست‌هایی که این وزارتخانه در نظر گرفته است به صورت مستقیم با ارائه یارانه و غیر مستقیم با تعادل در عرضه و تقاضای کالاها بازار را مدیریت خواهیم نمود.

*در تامین میوه شب عید مشکلی نداریم/ واردات 20 هزار تن برنج هندی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت به ذخیره سازی میوه برای ایام شب عید اشاره کرد و افزود: همانند سال‌های گذشته امسال نیز ذخیره سازی میوه را انجام و قیمت آن را کنترل خواهیم کرد. به نحوی که مشکل خاصی برای عرضه و تقاضای میوه شب عید وجود ندارد و در سایر کالاهای اساسی نیز با پایش‌های لازم مراحل تأمین و توزیع آنان صورت خواهد گرفت.

البته این مقام مسئول در وزارت صنعت به گرانی برنج در این روزها اشاره کرد، گفت: طرح ذخیره سازی انواع برنج ایرانی با احتساب کمترین تغییر قیمت انجام می‌گیرد اما فقط در هفته اخیر مشکلی در عرضه برنج هندی به وجود آمده که درصدد رفع آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت برنج هندی در مقایسه با برنج اروگوئه و تایلندی همچنان با افزایش روبرو است تصریح کرد: البته این نوسانات جزئی است چراکه این امر به دلیل وجود برخی از اختلالات از سوی تاجران هندی  به وجود آمده است که وزارت صنعت با اتخاذ تدابیری این مشکل را برطرف خواهد نمود.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران ضمن بیان این مطلب که از اول آبان ماه توزیع و واردات برنج با ارز مرجع صورت گرفته است، گفت: هم اکنون 20 هزار تن برنج هندی در شبکه توزیع کشور قرار دارد که این امر با واردات سایر انواع برنج تمام نیاز داخل کشور را پوشش خواهد داد.

*قیمت شوینده‌ها با اختصاص ارز مطلوب مدیریت می شود

این مقام مسئول در وزارت صنعت در پاسخ به چرایی افزایش قیمت شوینده‌ها با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال نیز اظهارداشت: درخواست افزایش قیمت مواد شوینده هفته گذشته مورد موافقت انجمن صنفی در وزارت صنعت قرار گرفته است زیرا همچنان این نوع کالا از مواد اولیه گران استفاده کرده که با وجود اختصاص ارز مبادله ای هنوز در تأمین مواد اولیه با مشکلاتی همراه هستند.

صادقی اضافه کرد: البته قیمت‌های اعلام شده تغییری نخواهد کرد به نحوی که با اصلاح آنها تمام مواد شوینده در سطح بازار توزیع و مردم در تأمین آنها با مشکلی روبرو نخواهند شد.

 به گفته این مقام مسئول هیچ کس مایل به افزایش قیمت یک کالا در سطح بازار نیست اما اقتضائات اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند تایک واحد تولیدی برای تأمین مواد اولیه تولیدات خود اقدام به افزایش قیمت محصولات نماید.

منبع: تسنیم
برچسب ها: کالا ، شب عید ، وبگردی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار