آيت‌الله اختری در کنفرانس خبری مجمع جهانی اهل بیت:

معرفي ساحت پيامبر اسلام(ص) وظيفه همه مسلمانان جهان است

دبير مجمع جهاني اهل بيت با اشاره به مقام والای پیامبر گفت:‌ همگان بايد تلاش کنيم تا ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) را به جهانيان معرفي کنيم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در کنفرانس خبری مجمع جهانی اهل بیت به مناسبت ایام مبارک ماه ربیع‌الاول «دهه میثاق با پیامبر رحمت و عدالت» که صبح امروز در دفتر مجمع جهانی اهل بیت برگزار شد، "آیت‌الله اختری" دبیر مجمع جهانی اهل بیت با گرامی‌داشت ایام مبارک ماه ربیع‌الاول، به مصادف شدن این ایام مبارک با ورود امام خمینی(ره) به کشور اشاره کرد و گفت: سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، آغاز امامت امام زمان(عج)، هجرت پیامبر که به نوعی تاسیس حکومت اسلامی نیز است و آغاز ورود امام خمینی(ره) به کشور ایران از جمله مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول است که مصادف‌شدن آنان با یکدیگر ارزش این ایام را برجسته‌تر می‌سازد.

وی اقدام زشت دشمنان در اهانت به پیامبر اکرم(ص) را نشانه بی‌خردی و بی‌منطقی افرادی که ابزار دست قدرت‌های بزرگ هستند، دانست و تصریح کرد: اقدامات دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت، عظمت و رشد اقتدار مسلمانان در دنیا و افزایش علاقه به معنویت، به ساحت مقدس پیامبر اکرم صورت گرفت که مسلمانان نیز در حرکتی حساب‌شده و دقیق با برگزاری جلسات و نشست‌هايي اقدامات خوبی را برای مقابله با این توطئه‌ها انجام داده‌اند که هنوز هم ادامه دارد و باید این امر همچنان تداوم یابد.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت، این اقدامات دشمنان را ناشی از جهل و نادانی جامعه بشری از درک عظمت ساحت پیامبر اکرم(ص) دانست و خاطرنشان ساخت: برای مقابله با دشمنان باید دست به روشنگری و آگاهی بزنیم و برای این منظور در کنار حرکت‌هایی چون برگزاری نشست، اجتماعات یا تشکیل کمپین برای حمایت از ساحت مقدس پیامبر اکرم، حرکت‌های علمی نیز باید صورت گیرد که این امر امسال با رویکرد بهتری انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که مجمع جهانی اهل‌بیت دست به برگزاری حرکتی علمی برای حمایت از پیامبر اکرم(ص) دست زده است، گفت: برای شروع این حرکت علمی، دعوت‌نامه‌هایی را برای علما و مفتی‌های بزرگ جهان از 115 کشور اسلامی و غیر اسلامی ارسال کرده و اعلام آمادگی کردیم تا بتوانیم همکاری‌ها و اقدامات علمی را تعریف کنيم و به طور متحد، حرکت‌های منسجمی را در مقابله با اقدامات دشمنان انجام دهیم.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت از چاپ بیش از هزار عنوان کتاب به 48 زبان زنده دنیا با موضوعات اسلامی خبر داد و افزود: مجمع جهانی اهل‌بیت، نشر مفاهیم اسلامی را از جمله وظایف خود می‌داند تا بتواند معارف اهل‌بیت(ع) را در جهان به طور کامل انتشار دهد و تاکنون حدود 64 عنوان کتاب به 15 زبان زنده دنیا با موضوع زندگی و سیره پیامبر منتشر شده است که 28 کتاب آن در دست چاپ است و جدیدترین عنوان کتاب متشکل از نظرات مستشرقين درباره پيامبر اکرم(ص) است که نظرات دانشمندان اروپايي و آمريکايي‌ها را تحليل کرده و نظرات خاص آنان درباره پیامبر(ص) در آن آورده شده است.

وي با بيان اين‌که پيامبر در قرآن با  عنوان رحمةالعالمين ياد شده است، گفت: اقدامات پيامبر موجب شد تا بشر از جهل و ناداني نجات پيدا کند. ثمرات رشد علمي دانشمندان جهان ناشي از اقدامات پيامبر است و بخش عمده‌اي از آيات قرآن کريم نيز به زندگي و سيره پيامبر پرداخته است که الگوي خوبي براي همه افراد است.

آيت‌الله اختري با بيان اين‌که زندگي پيامبر مَنِشي انسان‌ساز بود، خاطرنشان کرد: پيامبر در 63 سال زندگي خود رفتاري مملو از مهر و محبت داشت و همواره در دفاع از مظلومان و محرومان نقش عمده‌اي داشت که وظيفه ما اين است که زندگي پيامبر را به خوبي براي جهانيان تشريح کنيم و عظمت و عزت حکومت اسلامي را در جهان بالا ببريم.

دبير جهاني مجمع جهاني اهل‌بيت با اشاره به سلسله برنامه‌هاي اين مجمع در ايام ربيع‌الاول و هفته وحدت اظهار داشت: علاوه بر برنامه‌هاي اصلي مانند همايش بين‌المللي وحدت که در تهران برگزار مي‌شود، برگزاري نمايشگاه مراسم‌هاي فرهنگي با حضور شخصيت‌‌هاي علمي و حوزوي و افتتاح سايت پيامبر در پرتابل سايت مجمع از جمله برنامه‌هاي اين ماه مبارک خواهد بود.

آيت‌الله اختري همچنين از برگزاري جشنواره پيامبر اعظم در سال آينده خبر داد و گفت: مجمع جهاني اهل بيت قصد دارد در سال آينده جشنواره‌اي با اجرای مسابقاتي پيرامون ساخت فيلم و نوشتن کتاب‌هايي با موضوع زندگي پيامبر برگزار کند که به برگزيدگان اين جشنواره جوايز ارزنده‌اي اهدا خواهد شد و اطلاعات کامل‌تری نسبت به جزئيات اين جشنواره را در نشست‌هاي بعدي اعلام خواهيم کرد.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد که اين جشنواره بتواند نقش عمده‌اي در روشنگري ساحت مقدس پيامبر داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کنفرانس ، مجمع ، جهانی ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار