سخنگوی اقتصادی دولت:

آمار و ارقام درباره تغییر قیمت سوخت صحت ندارد/ افزايش نظارت بر قیمت‌ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: متاسفانه برخی روزنامه‌ها بدون ذکر منبع و مستندات، آمار و ارقامی درباره تغییر قیمت‌ها به ویژه بنزین و گازوئیل در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کنند که صحت ندارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "سید شمس‌الدین حسینی" با بیان اینکه هر اقدامی برای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در چارچوب تفاهم و توافق با مجلس شورای اسلامی انجام می شود، گفت : آن چیزی که برای خود ما هم تعجب آور است ، مطرح شدن برخی از ارقام و اعدادی است که هیچ مبنایی ندارد و کذب است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: هرگاه تصمیمی در این باره گرفته شود در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

وی گفت: باید از برخی فضاهای کاذبی که این نوع خبرها ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

افزایش انضباط پولی و تامین نقدینگی پایان سال

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه از افزایش انضباط پولی و تامین نقدینگی پایان سال خبر داد.

شمس الدین حسینی با بیان اینکه باید گردش، تامین و تخصیص وجوه در کشور همراه با انضباط پولی باشد، گفت : اقداماتی که در ماه‌های اخیر انجام شد از جمله انتشار اوراق مشارکت، تعدیل و کاهش قابل توجه اضافه برداشت بانک‌ها به مدیریت نقدینگی کشور کمک می‌کند.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در حال تدارک منابع مورد نیاز برای عیدی و توزیع اسکناس کافی برای مردم هستیم.

حسینی گفت: مصوبه‌ای را در کارگروه تخصصی تنظیم کردیم که با تایید رئیس جمهور به استانداری‌ها ابلاغ شد تا در کنار سازمان‌های نظارتی؛ نظارت بر قیمت‌ها، تنظیم و توزیع کالاهای خاص افزایش یابد.

حسینی افزود: البته نظارت به تنهایی کفایت نمی‌کند و تامین و توزیع به موقع و مناسب از اقداماتی است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی از محل تولید داخلی و همچنین واردات گفت: این ذخیره‌سازی‌ها در حدی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمک اصناف، قابلیت برخورد با نوع نوسان‌های قیمتی را بهتر و بیشتر از قبل دارد.

* تداوم جلسات مشترک دولت و مجلس

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از تصمیم‌گیری برای تداوم جلسات مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور خبر داد و گفت: قرار است در این جلسات موضوعات مهم کشور بررسی و تصمیماتی اتخاذ شود.

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، همچنین در این جلسات قرار است مسایل کلان بودجه بحث و بررسی شود.

وزیرامور اقتصادی ودارایی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها نیز تصریح کرد: تمامی اقدامات هدفمند کردن یارانه‌ها با تفاهم دولت و مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

حسینی همچنین از ابلاغ قوانین و تدوین طرح‌ها و لایحه‌ها برای کاهش اثرات تورمی ناشی از تحریم خبر داد و گفت: قرار است پشتیبانی بیشتری از اقشار مختلف مردم انجام شود.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار