نشریه نیشن:

اوباما در 7-8 ماه آینده مشغول مسائل داخلی خواهد بود نه موضوعاتی مانند ایران

پایگاه اینترنتی نشریه نیشن درمقاله‌ای استدلال کرد که اوباما در 7-8 ماه آینده به دلیل مشکلات متعدد داخلی فرصت پرداختن جدی به هیچ مسئله سیاست خارجی از جمله مسئله ایران را نخواهد داشت.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی نشریه نیشن درمقاله‌ای استدلال کرد که اوباما در 7-8 ماه آینده به دلیل مشکلات متعدد داخلی فرصت پرداختن جدی به هیچ مسئله سیاست خارجی از جمله مسئله ایران را نخواهد داشت.
 
استیون هرست، روز 29 دی 1391 (18 ژانویه 2012) از  قول آروین دیوید میلر تحلیلگر موسسه وودرو ویلسون که در شش دولت آمریکا چه جمهوریخواه و چه دموکرات در وزارت خارجه آمریکا فعالیت کرده است، در نیشن نوشت: «اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری خود درباره مسایل داخلی آمریکا از جمله بودجه، کنترل سلاح و دیگر مسایل با کنگره درگیر خواهد بود و در نتیجه زمان کمی برای پرداختن به اختلافاتش با اسراییل یا موضوع ایران خواهد داشت».
 
وی در پاسخ به اینکه «آیا اوباما می تواند با داشتن این همه چالش داخلی به مسایلی چون صلح اسراییل و فلسطین و مسایل هسته ای ایران بپردازد»، گفت: «اوباما به شدت برای جلوگیری از جنگ با ایران تلاش خواهد کرد. فکر نمی کنم طی 7 الی 8 ماه آتی اوباما زمانی برای اختصاص به این گونه مسایل داشته باشد».
 
میلر که چاک هگل جملات ضد اسراییلی خود را در مصاحبه با وی بیان کرده است، سپس به بحث اختلافات امریکا و اسراییل پرداخت و با تاکید بر اینکه «اختلافات رهبران سیاسی آمریکا و اسراییل طی 40 سالی که در وزارت خارجه آمریکا کار کرده هیچ گاه به این اندازه نبوده است» گفت: «فکر نمی کنم به سمت رویارویی آشکار در حرکتیم اما مناسبات رهبران واشنگتن و تل آویو به طور فزاینده ای در حال تیره تر شدن است و این مناسبات کارکردهای ائتلاف دو کشور را مختل کرده است. حتی به رغم اینکه آمریکا اغلب از اسراییل در مسایلی که مورد انتقاد قرار می گیرد، حمایت می کند اما همچنان طیف گسترده ای از مسایل مختلف وجود دارد که ائتلاف دو کشور را با مشکلات عمده روبرو کرده است».
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد: هرست همچنین به موضوع مخالفت هگل با تحریم‌های یک جانبه علیه ایران پرداخته و نوشته است: «هگل مخالف تحریم‌های یکجانبه برضد برنامه هسته‌ای ایران است که نتانیاهو آن را تهدیدی برای اسراییل می‌داند. دفتر نتانیاهو از اظهار نظر درباره چاک هیگل خوددداری کرده است با این حال روون ریولین رییس کنست و عضو حزب لیکود که نتانیاهو ریاست آنرا به عهده دارد گفته است اسراییلی ها نگران بیانیه های هیگل و مواضع وی درباره اسراییل هستند».

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار