فصل ها تعيين کننده نرخ بليت پروازهاي خارجي

شرکت هاي هواپيمايي کشور نرخ بليت خود را در فضايي رقابتي و وضعيت بازار و تعداد مسافر تعيين مي کنند که اين مساله موجب تغييراتي در نرخ بليت پروازهاي خارجي مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ نرخ بليت پروازهاي خارجي با توجه به کلاس پروازي و اعتبارهاي مختلف قيمت هاي متفاوتي دارد و اين قيمت ها با توجه به زمان هاي شلوغ و خلوت افزايش و کاهش چشمگيري دارد.

بررسي قيمت بليت پروازهاي خارجي در 6 ماه گذشته افزايش 40 تا 60 درصدي را نشان ميدهد که اين قيمت ها در مسيري مانند استانبول در خردادماه سال 91 از 335 هزار تومان به 550 هزار تومان در بهمن ماه افزايش يافته است. در مسيرهاي ديگري چون دبي از 280هزار تومان به 425 هزار تومان تغيير داشته است.

اين درحالي است که در مسيرهاي طولاني تر افزايش کمتري داشته به طوريکه در مسيري مانند دوسلدورف از 570 هزار تومان  به 800 هزار تومان در ماه جاري (بدون محاسبه ماليات) فروخته شده است.

گفتني است قيمت ها در شرکت هاي مختلف متفاوت است و بليت ها با اعتبارهاي بيشتر با قيمت هاي بيشتري ارائه مي شوند و در زمان هاي پرمسافر مانند عيد نوروز قيمت ها بعضا تا دو برابر افزايش دارد./س

برچسب ها: هواپیما ، پرواز ، بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار