ادامه بحران سوريه نتيجه حمايت از تروريسم

دبير كل جنبش ناصري دموكراتيك تاكيد كرد: راه حل بحران سوريه داخلي است، اما اقدام اوليه براي اجراي طرح اسد، بايد از سوي كشورهاي خارجي و با توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی صورت گیرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ "خالد الرواس" گفت: طرح سه مرحله اي بشار اسد، طرحي تكامل يافته است و سوريه را از گردابي كه در آن به سر مي برد، خارج مي كند؛ اما كاملا آشكار است كه راه ورود به اين طرح بايد از جانب كشورهاي خارجي اتخاذ شود، به عبارت ديگر بايد ابتدا كشورهاي توطئه گر از حمايت مالي از گروه هاي تروريستي دست بكشند؛ گروه هايي كه فساد و هرج و مرج را در كشور به پا كردند.

دبير كل جنبش دموكرات ناصري، افزود: اين امر مقدمه اي است تا ملت سوريه سخن نهايي و سرنوشت ساز خود را اعلام كند، به ويژه كه طرح سه مرحله اي بشار اسد به عنوان راه حل سياسي بحران، ابتدا دعوت حكومت از همه گروه هاي سياسي كشور براي برگزاري كنفرانس گفتگوی ملي را شامل مي شود و پس از برپايي اين كنفرانس، ميثاق ملي تدوين و بر اساس اين ميثاق، دولت انتقالي تشكيل مي شود

دبير كل جنبش ناصري دموكرات خاطرنشان كرد: طبيعي است كه مخالفان خارجي فاقد هرگونه اختياري براي تصميم گيري هستند،آنها به طرحهاي خارجي مرتبط هستند كه از سوي تركيه، عربستان، قطر و بر طبق خواست و اراده مستقيم آمريكا حمايت مي شوند. از اين رو تا زماني كه امريكا به كشورهاي حامي گروههاي مسلح اجازه توقف حمايت هاي مالي را ندهد، مخالفان خارجي اختيار تصميم گيري براي ورود به مرحله مذاكرات را ندارند.

وي تصريح كرد: اگر اخضر ابراهيمي براي ترويج برخي افكار و ايده هاي آمريكا به سوريه آمده است، بايد بداند كه دمشق ديدگاه خود را اعلام كرده است؛ ابراهیمی بايد ديدگاه هاي دمشق و ابتكار اسد را جدي بگيرد و به عنوان راه حلي سياسي به مرحله اجرا درآورد.
برچسب ها: ترور ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار