در نتیجه معاملات روز دوشنبه؛

تغییر مالکیت 674 میلیارد ریال سهم

در تالار شیشه ای روزی که گذشت بیش از 218 میلیون برگه سهم و حق تقدم داد و ستد شد که ارزش این معاملات بالغ بر 674 میلیارد ریال بود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در تالار شیشه ای روزی که گذشت بیش از 218 میلیون برگه سهم و حق تقدم داد و ستد شد که ارزش این معاملات بالغ بر 674 میلیارد ریال بود. این معاملات در 25 هزار نوبت انجام شد.

همچنین گفتنی است، از 218 میلیون برگه سهمی که امروز معامله شد، بیش از 100 میلیون برگه متعلق به نمادهای بانک ملت،سرمایه گذاری ملت، سرمایه گذاری سایپا، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری معادن و فلزات و گروه بهمن بود.

همچنین بیشترین ارزش حجم معاملات نیز متعلق به نمادهای فولاد مبارکه، هلدینگ پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری معادن و فلزات، نفت بهران، ملی مس و بانک ملت بود. به این ترتیب که بیش از 337 میلیارد ریال متعلق به معاملات سهام این شرکتها بود.

اما در بازار روز دوشنبه افت قیمت نمادهای ملی مس، هلدینگ پارسیان، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، چادرملو، مخابرات و گل گهر بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص کل داشت.

در نتیجه شاخص کل معاملات امروز 343 واحد عقب نشست و در عدد 37 هزار و 284 به کار خود پایان داد.

شاخص صنعت نیز 335 واحد افت کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 296 و 383 واحد پایین آمدند.

همچنین در پایان این معاملات، تمایل سرمایه گذاران به تصاحب نمادهای پتروشیمی شیراز، فولاد آلیاژی ایران، سایپا، حمل و نقل توکا، سیمان ارومیه و فولاد امیر کبیر کاشان باعث شد تا طولانی ترین صفهای خرید برای این نمادها تشکیل شود.

این در حالی بود که سهامداران شرکتهای کالسیمین، هلدینگ پارسیان، صنایع شیمیایی ایران، گل گهر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، چادرملو و داروسازی اسوه سنگین ترین صفهای خرید را برای این نمادها تشکیل دادند.

همچنین صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت در نمادهای جام دارو، پشم شیشه ایران، گروه صنعتی بوتان، تهیه مواد اولیه داروپخش، کاشی سعدی، گلوکزان و قند مرودشت ثبت شد.

در مقابل نمادهای محورسازان ایران خودرو، کالسیمین، فرآوری مواد معدنی، داروسازی امین، پمپ سازی ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال و سایپا دیزل با بیشترین کاهش قیمت، انتهای جدول را از آن خود کردند.
برچسب ها: بورس ، سهم ، معاملات ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار