رودهن/

کوهستان دماوند، چهره طبیعت بکر را فراروی کوهنوردان نشانده است

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان دماوند با اشاره به نزدیکی این شهرستان به تهران گفت: شهرستان دماوند با داشتن کوه های سربه فلک کشیده جایگاه مناسب خدادادی برای ورزش کوهنوردی و گریز از آلودگی تهران است.

ابراهیم علمداری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان کرد: ورزش کوهنوردی از جمله تفریحات سالم است که به صورت راهپیمایی، کوهپیمایی، صعود به قله های بلند، صخره نوردی و سنگ نوردی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هیأت کوهنوردی شهرستان دماوند برای ساماندهی و ترویج فرهنگ کوهنوردی میان قشر نوجوان و جوان تشکیل شده است، افزود: مهمترین اقدامات این هیات در زمینه جذب نیروهای جدید، برگزاری صعودهای عمومی، همایش های کوهنوردی و کلاس های آموزشی کوه پیمایی، سنگ نوردی و یخ نوردی است.

رئیس هیات کوهنوردی دماوند عنوان کرد: کارگاه های آموزشی متعدد کوه پیمایی، سنگ نوردی و یخ نوردی با هدف ارتقای آگاهی ورزشکاران و کاهش آسیب ها و صدمات احتمالی این رشته ها برگزار می شود.

علمداری با اشاره به اینکه جوانان علاقه مند و مستعد زیادی به سنگ نوردی در منطقه وجود دارد، گفت: این در حالی است که دیواره طبیعی دامنه ˈتل کمرˈ در فصول سرد سال پاسخگوی تمرینات کوهنوردان دماوندی نیست.

وی افزود: احداث دیواره مصنوعی برای تمرین های سنگ نوردی در سالن ورزشی از جمله مشکلاتی است که به رغم پیگیریهای مستمر نتیجه ای نداشته است.

هیأت کوهنوردی شهرستان دماوند با ده گروه کوهنوردی شناسنامه دار از فعال ترین هیات های ورزشی این منطقه است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.