مسئول کميته پرتاپ هاي فدراسيون دو و ميداني:

مدال احسان حدادي علاقمندي جوانان به دو و ميداني را بيشتر کرد

مسئول کميته پرتاب ها در فدراسيون دو و ميداني گفت: درخشش احسان حدادي در المپيک باعث شد تا درصد بيشتري از جوانان رو به رشته پرتاب ديسک آورده و علاقمند به فعاليت حرفه اي در اين رشته شوند.

ابراهيم نوح نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: وضعيت رشته دو و ميداني الخصوص پرتاب ديسک با مدال آوري احسان حدادي در المپيک دگرگون شد مدال نقره احسان باعث شد تا درصد بيشتري از جوانان روي به پرتاب ديسک آورده و علاقمند براي انجام فعاليت حرفه اي در اين رشته شوند.
اين افراد در گذشته رشته اي چون دو و ميداني را در حاشيه مي ديدند ولي بعد از المپيک و اتفاقات خوبي که در آن رخ داد نگرش آنها کاملا تغيير کرد و اولين بازخوردهاي اين تغيير نگرش بعد از المپيک را مي توان در رقابت هاي غرب اسيا با کسب 16 مدال طلا-16 مدال نقره و 10 مدال برنز مشاهده کرد.
مدال آوران ورزشکاران ايراني در رقابتهاي غرب آسيا نشان داده که انگيزه ايراني ها براي کسب موفقيت در اين رشته ورزشي افزايش يافته و اگر اين انگيزه استمرار داشته باشد بطور حتم در اينده نزديکتر در سطح کل آسيا نتيجه بهتري کسب خواهد شد.
 مسئول کميته پرتاب ها در فدراسيون دو و ميداني افزود: زمانيکه احسان 16 سال داشت من اولين مربي وي بودم و علاقمندي بسيار زياد وي را ديده و به او پيشنهاد کردم که در رشته پرتاب ديسک به فعاليت بپردازد.
خوشبختانه اين تشخيص کاملا درست بود و استعداد خارق العاده اين بازيکن به مرور زمان براي فعاليت در اين رشته ورزشي متبلور گرديد، در حال حاضر هم تأکيد مي کنم که ما از استعدادهاي بسيار خوب و توانمندي در اين رشته ورزشي برخوردار هستيم و ميتوانيم با شناسايي اين استعدادها در سطوح مختلف برنامه ريزي لازم را براي تربيت آنها براي حضور و درخشش در المپيک داشته باشيم.
مربيان خارجي پايه را تقويت نمي کنند.
 
 نوح نژاد در رابطه با حضور و بيان خارجي در اين رشته ورزشي تصريح کرد: شخصا منکر دانش و بيان خارجي در اين رشته ورزشي نيستم ولي نکته اي که وجود دارد اين است که و بيان خارجي در بحث تقويت پايه ورزشکاران خوب کار نکرده و در اين رابطه کاملا ضعيف هستند و اين در حاليست که دانش و بيان داخلي در بحث پايه پر اهميت بوده و در صورت توجه بيشتر و بهتر به آنها و ايجاد زمينه براي حضور در کلاسهاي متعدد مي توانند هم از مربيان خارجي پيش رفته و فعاليت کنند.
من فکر مي کنم و بيان خارجي هميشه حاصل تلاش و بيان داخلي را مي بينند و اين واقعيتي انکارپذير است.
من فکر مي کنم اگر يک سوم توجهي که به مربيان خارجي مي شود به بيان داخلي در اين رشته شود پيامدهاي بسيار خوبي در آينده به همراه داشته باشد، خوشبختانه با برنامه ريزيهاي صورت گرفته در فدراسيون اين موضوع در حال جا افتادن بودن و بزودي آن توجهي که مورد نياز يک مربي داخلي حاضر در اين رشته است به مربی خارجی خواهد شد.
 
 احسان در بحث مربي درست انتخاب خواهد کرد
 
وي در خصوص شرايط احسان حدادي تأکيد کرد: احسان در حال حاضر مشغول به تمرين است. او همانطور که تا به حال نشان داده و ثابت کرده يک استعداد خارق العاده بوده و ورزشکاري کاملا حرفه اي محسوب مي شود.
او خيلي خوب مي داند که چطور بدنش را براي فعاليت حرفه اي در اين رشته حفظ کرده و از نظر غذايي تأمين کند از طرفي به خوبي مي داند که با چه مربي اي بايد کار کرده و به تمرين بپردازد من اطمينان دارم که او در رابطه با بحث مربي انتخابي کاملا درست کرده و بهترين گزينه ممکن را براي تأمين اهداف و برنامه هايي که در سر دارد به فدراسيون معرفي خواهد کرد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار