آیت الله مهدوی کنی:

مردم را با "سبک زندگي" به سوي خود جلب کنيم

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبري بر اهمیت سبک زندگی اسلامي گفت: آنچه در دنياي امروز مطرح مي‌شود اين است که مردم را با سبک زندگي به سوي خود جلب کنيد و با عقايد همراه سازيد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ مراسم نکوداشت مرحوم آيت الله علي‌اکبر برهان موسس مسجد و مدرسه لرزاده و مدرسه برهان در شهرري با حضور آيت‌الله مهدوي کني، جمعي از اعضاي جامعه روحانيت مبارز و مسئولين رسيدگي به امور مساجد در مسجد لرزاده برگزار شد.  
 
در ابتداي اين مراسم آيت‌الله مهدوي کني ضمن گراميداشت ايام ولايت و امامت حضرت حجت‌بن الحسن (عج) گفت: بزرگداشت يادبود اين عالم رباني که در اين  ايام برگزار مي‌شود بسيار مبارک است زيرا ايشان از سربازان واقعي آن حضرت بودند.
 
وي در ادامه با اشاره به دوراني که در محضر ايشان کسب فيض مي‌کردند، اظهار داشت: زماني که من به خدمت ايشان رسيدم خيلي کوچک بودم؛ ايشان براي آموزش در امر روحانيت بر روي سنين پايين بسيار تاکيد داشتند و به پدرم عرض کردند که آيا شما مي‌خواهيد پسرتان را وقف خدا کنيد يا از او توقعات مادي داريد؟ که پدرم عرض کردند من انتظاري جز روحاني شدن ايشان ندارم و با تمام وجود پشتيباني‌ام را انجام مي‌دهم.
 
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به مخالفت رژيم پهلوي در آن دوران با طلاب و آموزش آنها گفت: ايشان در آن زمان اين مدرسه را بدون هيچ پشتوانه و موقوفه‌اي احداث کردند و به اين دليل که رژیم پهلوي قصد داشت جامعه روحانيت را از بين ببرد تمامي موقوفات جامعه روحانيت را غصب و مايملک آنها را تصرف کرد.
 
آيت‌الله مهدوي کني در ادامه اظهار داشت: در آن زمان طلبه بسيار کم بود، مرحوم برهان بسيار معتقد بودند که طلبه‌ها را مأمم کنند و به همين لحاظ در سنين پايين اين کار را انجام مي‌دادند.
 
وي در ادامه با اشاره به اين مطلب که مرحوم برهان در مسئله تربيت طلاب بسيار حساس بودند گفت:ايشان هميشه به ما گوشزد مي‌کردند که در مسئله تربيت طلاب "مکتب و سبک" از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و مقام معظم رهبري هم همواره بر سبک اسلامي تاکيد دارند؛ اما بايد اين مطلب را عرض کنم که آنچه در دنياي امروز مطرح مي‌شود اين است که مردم را با سبک زندگي به سوي خود جلب کنيد و با عقايد همراه سازيد.
 
رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: آنچه در محضر اين استاد گرانقدر آموختيم اين بود که سبک زندگي به معناي لباس و کارهاي روزمره ما بود؛ بعنوان مثال بسياري از مسائل پيش پا افتاده براي ايشان خيلي اهميت داشت.
 
وي همچنين تصريح کرد: آيت‌الله مرحوم برهان براي ما مثل پدر بودند همواره در مواقع مختلف به ما سرکشي مي‌کردند؛ در دوره کسب فيض ايشان همواره به ما سر مي‌زدند. مهمترين مسئله در سبک تربيتي ايشان اين بود که از جوان ها و نوجوان ها استفاده کنند و به اصل روحانيت و جامعه روحانيت اهميت بسياري مي‌دادند.
 
آيت‌الله‌ مهدوي کني در پايان خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم از خصايص و فضيلت‌هاي آن مرحوم برشماريم در کلام نمي‌گنجد به همين مقدار بسنده مي‌کنيم؛ اين سبک زندگي آن روحاني بزرگ و مربي من بود و از خدا توفيق مي‌خواهم که همواره رهرو ايشان باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار