شکنجه زندانی‌ها به سبک آل‌سعود +فیلم

انجمن ملی حقوق بشر یمن با اعلام وجود اجساد بیش از 100 شهروند یمنی در بیمارستان شهر "الخوبه"، تأکید کرد بیش از 3 هزار یمنی در عربستان زندانی هستند.

به گزارش گروه مجله خبري باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، انجمن ملی حقوق بشر یمن اعلام کرد، خانواده "العزی الریمی" جوان 15 ساله در شکایتی به این انجمن تأکید کردند که فرزندشان درنتیجه برخوردهای خشونت آمیز نیروهای امنیتی سعودی جان سپرده است.

خانواده این جوان یمنی تأکید کردند که دلیل این برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی سعودی، اختلاف نظر و درگیری وی با یکی از زندانیان عربستانی بود .. این درحالی است که آن زندانی عربستانی با هیچ مجازاتی مواجه نشد.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه این جوان یمنی در این مسأله مقصر نبود، نیروهای امنیتی او را به وسیله باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند، که در نهایت به مرگ وی منجر شد.

انجمن ملی حقوق بشر یمن تأکید کرد که هنگام بررسی دلیل مرگ این جوان یمنی، دریافت که اجساد بیش از 100 شهروند در بیمارستان شهر مرزی "الخوبه" قرار دارد که همگی زیر شکنجه جان سپرده اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی این انجمن، دستگاه امنیتی سعودی بیش از 3 هزار شهروند یمنی را در مناطق مرزی به بهانه بازجویی بازداشت و به زندان نجران و چند زندان در مناطق مرزی منتقل کرده است؛ این درحالی است که این افراد هیچ جرمی مرتکب نشده، و فقط برای یافتن کار به عربستان رفته بودند.

بیشتر این زندانیان یمنی زیر 15 سال سن دارند.
انجمن ملی حقوق بشر یمن خاطرنشان کرد، مسئولان امنیتی سعودی دلیل این بازداشت‌ها را اعلام نکرده، و بازداشت شدگان را برای بررسی قانونی پرونده آنها، به دادگاه معرفی نمی کنند.

برچسب ها: شکنجه ، سعودی ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار