وقتي همه چيز به نتيجه ختم مي شود؛

دربي تهران بايد مدرن شود

دربي تهران نزديک است، ديدار خاصی که حساسيت و جذابيت فوتبال را به اوج ميرساند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران دربي تهران يک بار ديگر باعث مي شود تا آنان که عشق فوتبال هستند میخواهند يک بار ديگر حساسيت و جذابيت اين رشته را با تمام وجود حس کنند. دربي شرايط و فضاي خاصي دارد و کل فوتبال ايران را تحت تأثير خودش قرار مي دهد، اين بازي ويژه تمام مشکلات گذشته را به دست فراموشي مي سپارد و هيچ ارتباطي به نتايج 2 تيم در بازيهاي قبل و بعد از خودش ندارد دربي ، دربي است با همان مشخصات و پارامترهاي خاص و معين که باعث مي شود هواداران فوتبال از 90 دقيقه پر استرس و پر التهاب لذت ببرند.

دربي هر چند که از روز قبل تمام اتفاقات استقلال و پرسپوليس را تحت تأثير خودش قرار ميدهد اما آنچه که نتيجه اين بازي خاص را مشخص مي کند روحيه بازيکنان در هنگام انجام بازي است.

در واقع از لحطه اي که داور سوت آغاز بازي را به صدا درمي آورد دربي شروع مي شود و تمام آن 90 دقيقه برنده و بازنده اين ديدار خاص را مشخص مي کند اينکه قبل از دربي کدام تيم انگيزه بيشتري داشته يا در جدول شرايط بهتري را به خودش اختصاص داده هيچ اهميتي ندارد و نتيجه اين بازي بزرگ درون زمين و در همان 90 دقيقه رقم خواهد خورد.

ديدار سنتي استقلال و پرسپوليس همچنان به همان شکل سنتي برگزار مي شود يعني هنوز هم حساسيت بيش از حد براي هواداران 2 تيم باعث مي شود که کيفيت دربي به شکل وحشتناکي نازل باشد و کمتر شاهد بازيهاي زيبا و تماشاگر پسند از سوي 2 تيم باشيم چرا که بازيکنان سرخابي پايتخت اول به نباختن در بازي بزرگ سال فکر مي کنند و بعد به فکر پيروزي هستند به همين دليل همواره شاهد بازيهاي سطح پاييني در دربي تهران بوده ايم اما آنچه مسلم است اينکه همين بازيهاي سطح پايين هم باعث مي شود که هواداران استقلال و پرسپوليس از ديدن بازي اين 2 تيم م قابل يکديگر لذت ببرد چرا که قسمت بزرگي از خاطرات آنها در،دربي رقم مي خورد و هرگز نمي توانند اين خاطرات فوتبالي تلخ و شيرين را فراموش کنند.
دربي مشخصات خاص خودش را دارد و با هيچ بازي ديگري قابل مقايسه نيست اما سوال اين است که چرا که اين ديدار بزرگ همچنان به شکل سنتي برگزار مي شود و در سالهاي اخير شاهد تغيير خاصي به لحاظ نحوه برگزاري و نمايش 2 تيم نبوده ايم؟ چرا دربي تهران که قسمت 76 خود را برگزار خواهد کرد، هرگز توسط روانشناسان و اساتيد دانشگاه به شکل آکادميک تجزيه و تحليل نمي شود تا با يک بررسي علمي کمک کنيم تا بازي سنتي سال به شکل مدرن برگزار شود و شاهد يک جدال زيبا، جذاب و کلاسيک بين سرخابي هاي تهراني باشيم.

ال کلاسيکو در اسپانيا نمونه بارز يک دربي مدرن در دنياي فوتبال است ديداري که همواره 90 دقيقه جذاب و رويايي را در ذهن علاقمندان به فوتبال رقم مي خورد و هواداران فوتبال در سراسر دنيا از آن لذت مي برند چرا که مجموعه بارسلونا و رئال مادريد به اين باور رسيده اند که فوتبال زيبا و خلق موقعيت هاي متعدد مي تواند زمينه ساز پيروزي در چنين بازيهاي بزرگي باشد به همين دليل هر 2 تيم در ال کلاسيکو فرصت هاي زيادي به دست مي آورند و هواداران خود را به اوج لذت مي رسانند و در نهايت فارغ از نتيجه اي که رقم مي خورد، فوتبال راه خودش را ادامه مي دهد نتيجه ال کلاسيکو هم براي هواداران رئال و بارسلونا خيلي اهميت دارد اما فوتبال زيبا و تماشاگرپسند هرگز فداي نتيجه نمي شود چرا که آنها معتقدند مردم صاحبان اصلي فوتبال هستند و حق دارند از يک نمايش زيبا و تمام عيار در مستعطيل سبز لذت ببرند.

دربي تهران اما هرگز زيبا و تماشاگرپسند نبوده چرا که ترس از باخت باعث مي شود 2 تيم خيلي محتاط بازي کنندو غافل از اين هستند که از ترس مرگ، خودکشي کرده اند و روح دربي که همان رقابت و تلاش براي موفقيت است را ناديده گرفته اند و باعث مي شوند هواداران استقلال و پرسپوليس يک بازي معمولي را به لحاظ فني شاهد باشند در صورتي که اگر 2 تيم با تفکر پيروزي وارد ميدان شوند، شاهد فوتبالي زيبا در استاديوم آزادي خواهيم بود چرا که هر 2 تيم بازيکنان بزرگ، ملي پوش و با تجربه زيادي دارند و اگر اراده کنند، مي توانند فوتبالي چشم نواز را ارائه کنند تا هواداران و علاقمندان به فوتبال در ايران از حساسيت و جذابيت اين بازي خاص لذتي مضاعف ببرند.

دربي تهران مدتهاست که به شکل سنتي برگزار مي شود اما به نظر مي رسد وقت آن رسيده که رويکرد 2 تيم نسبت به اين ديدار خاص عوض شده و با تفکري نو وارد اين ديدار بزرگ شوند.

دربي در تهران با توجه به پتانسيل بسيار بالايي که دارد مي تواند به يکي از زيباترين بازيهاي فوتبال جهان تبديل شود و ديگر شاهد اين نمايش زشت و کسل کننده به لحاظ فني نباشيم بلکه هواداران فوتبال دنيا را جذب خودش کرده و حتي به ال کلاسيکو قاره کهن تبديل شود./آق
برچسب ها: دربی ، استقلال ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار