کد خبر: ۴۲۴۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
آموزش نرم افزار؛

شما در این جلسه با تایپ فارسی و لاتین و نحوه ذخیره یک سند در قالب های دیگر آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ به منظور تایپ متن های فارسی و لاتین در نرم افزار،ابتدا لازم است محل هر یک از حروف فارسی و لاتین را در صفحه کلید بدانید.

برای تایپ متن نکات زیر را در نظر داشته باشید:

• از کلید ترکیبی shift+Alt  برای تبدیل تایپ فارسی به لاتین و بالعکس استفاده می شود.اگر مکان نما در سمت چپ اولین سطر سند چشمک می زند، برای انتقال آن به سمت راست میتوانید از کلید ترکیبی Ctrl+Shift  سمت راست استفاده کنید و برای انتقال مکان نما به سمت چپ،می توانید از کلید ترکیبی Ctrl+ Shift  استفاده کنید.

• هنگام تایپ عبارتهای لاتین ، توجه داشته باشید که روشن بودن کلید Caps Lock  باعث نوشته شدن حروف بزرگ و خاموش بودن این کلید باعث تایپ حروف کوچک می شود.شما برای تایپ حروف بزرگ می توانید کلید موردنظر را همزمان با کلید  Shift فشار دهید و پایین نگاه دارید. در صورتی که کلید Caps Lock  روشن باشد با انجام این کار،حروف به صورت کوچک تایپ می شود.

• توجه داشته باشید که برخی از کلیدهای اصلی  نوشتن ، در بردارنده نشانه ها و علائم اعراب گذاری نیز هستند.مثلا کلیدی که حرف "چ" را مینویسد،وقتی به همراه کلید shift  فشار داده شود علامت { را خواهد نوشت.

•برای تایپ  فاصله از Spacebar و برای تایپ نیم فاصله در فارسی از کلید ترکیبی Shift+Spacebar  استفاده کنید.


• برای خاتمه پاراگراف جاری و ایجاد پاراگراف جدید از کلید Enter  استفاده کنید.

• در  تایپ فارسی برای حذف کاراکتری که در سمت راست مکان نما قرار دارد از کلید Backspace  و برای حذف کاراکتر سمت چپ مکان نما از کلید Delete  استفاده کنید.در تایپ لاتین عکس عملیات فوق را می توانید انجام دهید.

•به منظور پرش مکان نما  به اندازه مشخص،می توانید از کلید Tab استفاده کند.

ذخیره سند

برای ذخیره سند،پس از کلیک روی دکمه Office  گزینه Save  را انتخاب کنید.



در صورتی که سند را برای اولین بار ذخیره می کنید کادر محاوره Save As  نمایش داده می شود.




روش دیگر برای ذخیره سند ،کلیک روی آیکن  در نوار ابزار دسترسی سریع است.

ذخیره سند با نام متفاوت
برای ذخیره سند با نامی دیگر یا ذخیره سند در مسیری متفاوت ،روی دکمه Office  کلیک کنید و گزینه Save As  را انتخاب کنید(یا کلید F12 را فشار دهید.) در قسمت File name  نام جدیدی را برای سند وارد کرده و روی دکمه Save  کلیک کنید.

ذخیره سند در قالبهای دیگر

در صورتی که بخواهید سند را در قالب دیگری ذخیره کنید،پس از ورود به قسمت Save As  گزینه Other Formats را انتخاب کنید.



دیگر گزینه های ذخیره سند عبارتند از:
Word document : ذخیره سند در قالب پیش فرض



Word Template: ذخیره سند به شکل Template



Word 97-2003 Document: ذخیره سند سازگار با نسخه های قبلی



XPS Or PDF: دریافت اطلاعات کمکی در خصوص نحوه ذخیره سند  در قالب های XPS;PDF



شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید.



کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
برچسب ها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
افسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
سلام عالی بود ادامه بدید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
سلام
می خواستم بدونم برای اینکه هر صفحه داراي 28 سطر باشه ، من باید چیکار کنم؟
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر