تظاهرات کويت عليه جنگ فرانسه در مالي

کویتی‌ها با برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت فرانسه در حومه شهر کویت، جنگ این کشور در مالی را محکوم کرده‌اند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، روز دوشنبه ، ده‌ها نفر از تظاهرات‌کنندگان در خارج از سفارت فرانسه در حومه شهرکویت تجمع کردند و شعارهای ضد جنگ سر دادند. 
آن‌ها، پلاکارد‌هایی با خود حمل می‌کردند که در آن از فرانسه می‌خواستند به جنگ خود علیه مردم مالی پایان دهد. آن‌ها همچنین، ریختن خون مسلمانان در این کشور غرب آفریقا را محکوم کردند. 
معترضین کویتی از رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس خواستند که از این حمله فرانسه حمایت نکنند. 
دولت کویت تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را در خارج ساختمان سفارت فرانسه، مستقر کرد، ولی تظاهرات‌کنندگان، تجمع اعتراضی خود را به صورت مسالمت‌آمیزی پایان دادند. 
در ۱۱ ژانویه، فرانسه به بهانه متوقف کردن پیشرفت جنگجویانی که شمال مالی را به کنترل خود درآورده‌اند، جنگ علیه این ستیزه‌جویان را آغاز کرد. 
امریکا، کانادا، انگلیس، بلژیک، آلمان و دانمارک گفته‌اند که از جنگ فرانسه در مالی حمایت می‌کنند. 
جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به "اکواس"، نیز متعهد شده است که با اعزام ۵۸۰۰ سرباز به مالی از جنگ فرانسه حمایت کند. 
هرج و مرج در مالی پس از آن شروع شد که "آمادو تومانی توره" در ۲۲ مارس ۲۰۱۲ در یک کودتای نظامی از قدرت ساقط شد. رهبران کودتا می‌گویند که آن‌ها این اقدام را در واکنش به ناتوانی دولت برای مقابله با شورشیان طوارق در شمال کشور، انجام دادند. 
با این حال در پی کودتا، شورشیان طوارق توانستند کنترل منطقه کویر شمال را به طور کامل در دست بگیرند، ولی در نهایت ستیزه‌جویان "انصاردین"، طوارق را کنار گذاشته و کنترل این منطقه را به دست گرفتند. 
برچسب ها: بین الملل ، کویت ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار