شبکه سحر با "یک مشت پر عقاب" به بررسی "ده حادثه ماندگار" می پردازد

سیمای کردی شبکه جهانی سحر در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با پخش برنامه هایی همچون مجموعه "یک مشت پر عقاب"، مستند "ده حادثه ماندگار" و ویژه برنامه "حماسه 22 بهمن" این ایام را گرامی می دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، مجموعه "یک مشت پر عقاب" به مدیریت فرزاد مشعوف در 16 قسمت 45 دقیقه ای به زبان کردی دوبله شده است.
این مجموعه به کارگردانی اصغر هاشمی و با حضور رضا كيانيان، حامد بهداد، عليرضا خمسه، پرويز پورحسينی، هرمز هدايت، آهو خردمند، فريبا كامران، مهرداد ضيايی، اشكان خطيبی، احمد آقالو، خزر معصومی و ساره بيات، قصه اميرحسين دانشور دانش آموخته رشته مهندسی شيمی را روایت می کند كه در حال گذراندن دوران سربازی در پادگان عجب شير است. وی در پی تماس تلفنی غيرمنتظره ای راهی تهران شده و در این سفر با خبر مرگ خواهرش مواجه می شود و ...
"ده حادثه ماندگار" نیز عنوان مستندی است که به سرپرستی فرزاد مشعوف برای این ایام دوبله شده است.
این مجموعه در 10 قسمت 30 دقیقه ای موضوعاتی همچون "مروری بر سلطه رضاخان و برکناری وی"، "چگونگی تشکیل ارتش از زبان رضا شاه"، "خرید تجهیزات نظامی غیر ضروری از کشورهای استعمارگر"، "روی کارآمدن محمدرضا شاه پهلوی"، "بی ثباتی رژیم محمدرضا شاه علیرغم حمایت های آمریکا"، "خلاصه ای از زندگی فرح دیبا از زمان آشنایی با شاه تا تاج گذاری"، "جنایت در مسجد گوهرشاد"، "تشریح معماری و تجهیزات کاخ های پهلوی"، "تشریح زندان های مخوف در دستگاه اطلاعاتی ساواک"، "تبعید امام خمینی (ره) و هجرت امام به کشور فرانسه"، "پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سخنرانی بنیانگذار انقلاب اسلامی در بهشت زهرا" و ... را مورد بررسی قرار می دهد.
همچنین "حماسه 22 بهمن" ویژه برنامه ای است که روز 22 بهمن همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به صورت زنده به مدت 90 دقیقه به روی آنتن سیمای کردی خواهد رفت.
 
این برنامه به تهیه کنندگی علی اکبر اسماعیل زاده به انعکاس راه پیمایی 22 بهمن و حضور پرشور مردم در این حماسه می پردازد و شامل آیتم های گفت و گوی مجری و کارشناس مسایل سیاسی، ارتباط زنده با تهران و مراکز کردنشین سنندج، مهاباد و کرمانشاه، سرود، نریشن و وله های تصویری خواهد بود.
برنامه های زنده "ئاسو" و "سلام تهران" نیز بخش های مختلفی را به بزرگداشت این رخداد مهم تاریخی اختصاص خواهند داد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار