رئیس اداره فرش خراسان شمالی:

تولید چشم بسته در فرش دستباف جایگاهی ندارد

با توجه به رقابتی شدن تولید فرش، بافندگان به سمت شیوه ها و تکنیک های جدید روی آورده اند.

علیرضا مهرآبادی، رئیس اداره فرش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران از معرفی هفت هزار نفر از قالیبافان خانگی برای بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های اصلی بافندگان فرش دستباف بیمه تامین اجتماعی بود که با همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، هفت هزار نفر از 23 هزار نفر بافنده استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
وی با اشاره به فصلی بودن بافت فرش در منطقه افزود: بافندگان خراسان شمالی از لحاظ دستمزد در وضعیت مناسبی قرار دارند و با توجه به تولید 200 هزار مربع در سال، بیشترین حجم تولید مربوط به شش ماهه دوم سال است.
مهرآبادی اظهار داشت: با توجه به رقابتی شدن تولید فرش در کشور، بافندگان استان نیز به سمت شیوه ها و تکنیک های جدید بافت، مطابق با سلیقه مشتری روی آورده اند چرا که تولید چشم بسته در هنر فرش دیگر جایگاهی ندارد.
وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی در شرایط فعلی نه تنها هیچ کمکی به بافندگان نمی کند بلکه باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای آنان می شود زیرا بهره آن بالا بوده و دوره بازپرداخت آن نسبت به زمان بافت و تکمیل فرش همخوانی ندارد./ي2

برچسب ها: فرش ، تولید ، بافنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.