كريمي قدوسي:

نمایندگان از نشست‌های مشترک بین دولت و مجلس اطلاعی ندارند

نماینده مردم مشهد و کلات با انتقاد از عدم اطلاع‌رساني در خصوص جزئیات جلسات شبانه هیئت دولت و مجلس گفت: شأن و جایگاه مجلس ایجاب می‌کند که نمایندگان در جریان جزئیات این جلسات قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) بهارستان با اشاره به برگزاری جلسات شبانه هیئت دولت و مجلس در خصوص بررسی مسائل اقتصادی کشور گفت: در جلسه علنی گذشته بنده خدمت آقای لاریجانی عرض کردم که شان و جایگاه نمایندگان ایجاب می‌کند که جنابعالی حتی قبل از جلسه علنی و رسمی مجلس گزارشی از دیدارها و نشست‌های مشترک با دولت را به اطلاع نمایندگان برسانید.

وی در ادامه خطاب به ابوترابي فرد افزود: رئیس مجلس، جنابعالی و دیگر روسای کمیسیون که در جلسات شرکت می‌کنید به نمایندگی از همه مجلس حضور پیدا می‌کنید و این حق همه مجلس است که بدانند در نشست مشترک هیئت دولت و مجلس در محضر رهبر معظم انقلاب چه گذشت، چه تمهیداتی در آن اندیشیده شد، چه زمانی مشخص شد که به جمع‌بندی برسید، چه کسانی قرار است از طرف جمع در این نشست‌های مشترک حضور یابند و مسائلی از این دست که لازم است نمایندگان در جریان آن قرار گیرند.

کریمی قدوسی در ادامه اظهار داشت: لاریجانی در پاسخ به درخواست بنده توضیح داد که ما قصد نداشتیم مسائل را رسانه‌ای کنیم و بنده نیز در جواب عنوان کردم این اخباردر رسانه‌ها منعکس شده و هر نماینده‌ای مسائل را به دیدگاه خودش تفسیر می‌کند و خروجی کار هم ممکن است درست نباشد. بعضی از مسائلی که ما شنیدیم جای نگرانی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: احساس ما بر این است که رهبر انقلاب از فضایی که وجود دارد، رضایت ندارند و بارها و بارها فرموده‌اند که بسیاری از مشکلات کشور با همیاری و همدلی بین شما مسئولین حل می‌شود .

نماینده مشهد و کلات گفت: نگرانیم اگر این گونه پیش برویم بار دیگر شاهد تکرار تاریخ و آن خطبه‌های از سر درد امیرالمومنین(ع) باشیم که در جمع فرمودند ای مرد نمایان نامرد که عقل شما به سان عروسان پرده نشین است، کاسه‌های غم و اندوه را جرعه جرعه به من نوشاندید و با نافرمانی خود رای و تدبیر مرا تباه کردید، ما در این مسائل نگرانیم ، این نظام را مردم حمایت کردند و مقام معظم رهبری هدایت این کشتی را به عهده دارند لذا انتظار ما این است که به عنوان نماینده وظیفه خود را بدانیم .

وی ادامه داد: آن جا که رهبر انتظار دارند بنشینید و مشکلات مردم را رسیدگی کنید اخباری که همین شبها می‌رسد حاکی از این مسائل نیست که ما به این سمت و جهت داریم حرکت می‌کنیم، شما که برای ادامه پیدا کردن جلسات و یا هفته تعطیلی مجلس رای می‌گیرید چگونه است که در این جلسات به این مهمی افرادی شرکت می‌کنند و ما هیچ اطلاعی از آن نداریم و بایستی موضوع را از روزنامه‌ها و این و آن بپرسیم، بارها گفتم قبل از شروع جلسه علنی شما و لاریجانی 10 دقیقه در این خصوص گزارش بدهید که در این نشست‌ها چه گذشته است این شان مجلس است .

بر اساس اين گزارش حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست مجلس را بر عهده دارد، اظهار داشت: بنده توضیحات را داده‌ام و آن چه مسلم است اراده همکاران ما در مجلس بر این است که با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه به مسائل ملی تعامل حداکثری را با دولت در مسیر ارتقای کارایی دولت و حل شدن مشکلات و معضلات مردم داشته باشیم.

وی افزود: البته در این راستا دیدگاه‌ها، سلایق، نقطه نظرات و نگاه‌های کارشناسی باید مطرح و در یک تعامل منطقی به یک راهکار قابل دفاع رسید.

ابوترابی فر تصریح کرد: همکارانی که در محضرشان بودیم روسای کمیسیون های تخصصی، نمایندگان را در جریان جزییات این جلسات خواهند گذاشت و اگر به یک نقطه قابل طرحی رسیدیم حتما در جلسات علنی و یا غیرعلنی خدمت نمایندگان مطرح خواهیم کرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، دولت ، رهبری ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار