تاکید آیت الله نوری همدانی در برخورد قاطع با مفاسد

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در جامعه اسلامی باید با گسترش منکرات در جامعه قاطعانه مقابله شود، یادآور شدند: علما وروحانیون بیش از همه به این وظیفه بزرگ الهی عمل کرده اند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت الله العظمی نوری همدانی روز گذشته در دیدار جمعی از روحانیون شاغل درعقیدتی سیاسی نیروی انتظامی به تبیین وظایف روحانیت در شرایط  کنونی پرداختند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به  تاثیرگذاری روحانیت و نیاز جهانیان به معارف الهی،  گفتند: اکنون که بیداری اسلامی خیلی دربرخی کشورها به وقوع پیوسته، ملت ها تشته معارف اهل بیت(ع) هستند و روحانیون نقش بزرگ و حساسی را در انتقال این معارف بر عهده دارند.
 
این مرجع تقلید، فرصت نظام اسلامی را برای تبلیغ معارف اسلامی را گرانبها توصیف کرده و افزودند:در این زمان همه درها به روی ما باز شده است و امکانات زیادی برای نشر معارف اسلام وجود دارد و باید از این امکانات استفاده کرد.
 
معظم له، طلبگی را ادامه راه انبیا و ائمه اطهار(ع) دانسته  و خاطر نشان  کردند: خودسازی اولین گام در مسیر طلبگی و سربازی امام زمان(عج) است و لازمه خودسازی هم مجهز شدن به علم و دانش است.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: در شرایط کنونی باید همانند انبیای بزرگ الهی در دو جبهه فعال باشیم؛ جبهه علمی وتحقیقاتی و جبهه دفاع و نبرد وجهاد با دشمنان اسلام که مشی انبیای الهی هم همین گونه بوده است.
 
معظم له در ادامه با بیان این که در جامعه اسلامی باید با گسترش منکرات در جامعه قاطعانه مقابله شود، یادآور شدند: علما وروحانیون بیش از همه به این وظیفه بزرگ الهی عمل کرده اند
 
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، ولایت فقیه را نعمت بزرگ الهی دانسته و تاکید کردند:اگر در کشورهایی که بیداری اسلامی اتفاق افتاده است،  فقیه بزرگی وجود داشت و رهبری آنان را عهده دار می شد، تا این اندازه با مشکلات روبرو نمی شدند؛ بنابراین ما باید شاکر وجود نعمت بزرگ ولایت فقیه باشیم.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان به یکی از حربه های استعمار در کشور های اسلامی اشاره کرده و گفتند: جدا کردن دین از سیاست، یکی از سیاست های کهنه استعمار است و همگان باید مراقب این حربه دشمن باشند؛ چرا که  از دیدگاه اسلام دین از سیاست و حکومت جدا نیست.

منبع: حوزه نيوز

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار