دغدغه فدراسیون جهانی بدمینتون؛

ستاره ها بازنشسته می شوند

بازنشستگی بزرگان بدمینتون به نگرانی بزرگ فدراسیون جهانی بدمینتون تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بازیکنانی نظیر پیتر گید دانمارکی، توفیق هدایت اندونزیایی و لی هیون ایل کره ای بازیکنانی هستند که برای مدت طولانی در صدر مسابقات بزرگ جهانی و اخبار مربوط به بدمینتون قرار داشته اند، این ورزشکاران باتجربه و پر قدرت یا بازنشسته شده اند و یا به زودی بازنشسته خواهند شد و بازیکنانی مثل لی چونگ وای و لین دان هم به نظر می رسد با فاصله اندکی بعد از آنها بازنشسته شوند. بازنشستگی اين ستارگان تا حدی مهم است که حتی فدراسیون جهانی بدمینتون را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.
آیا بدمینتون با کمبود و یا نبود ستاره مواجه می شود؟ کدام بازیکن در بخش انفرادی مردان در سال های آینده به عنوان پدیده نوظهور این رشته مطرح خواهد شد؟
 
برخی متخصصان حوزه بدمینتون معتقدند که حضور چنین ستاره هایی در دنیای بدمینتون در سال های گذشته، باعث شده که فرصت عرض اندام برای بسیاری استعدادهای جديد وجود نداشته باشد و بازنشستگی آنها فرصتی است که اين استعدادهای جدید خود را مطرح کنند و به رده های بالای جدول های بین المللی برسند.

لیودارن مالزیایی، ویکتور آکسلسن دانمارکی دوپینگو از چین، موموتای ژاپنی، سون وان هو از کره جنوبی و پارانیت هندی چهره های جدید بدمینتون دنیا هستند.

در حالی که بخش انفرادی بدمینتون مردان با چنین مشکلی روبرو است در بخش انفرادی بانوان این مشکل اصلا مطرح نیست و بازیکنانی مثل لی رروئی و سانیا نهوال بازیکنانی هستند که هم در سطح بالای جهانی بازی می کنند و هم دارای طرفداران بی شماری هستند./مح

برچسب ها: بدمینتون ، ستاره ، انفرادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار