اردبيل/

توانمندی مددجویان بهزیستی در سایه ایجاد روحیه خودباوری است

فرماندار شهرستان نیر گفت: توانمندی مددجویان بهزیستی در سایه ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکائی واقعی در عرصه کار و تلاش بیشتر شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، میرفخرالدین زاهد شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شورای معاونین بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: فعالیت در بهزیستی آنچه که در برنامه‌های کلان مطرح و عنوان شده است نیست بلکه امید بخشیدن و تقویت اعتماد به نفس به  محرومان و معلولان بهترین و مهمترین فعالیت و امر خداپسندانه در این سازمان است.

وی ضمن قدردانی از خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی خاطرنشان کرد: خدمت در بهزیستی نوعی عبادت است و دستگیری از افرادی که محدودیت حرکتی و مشکلات ذهنی دارند و حتی گاهی نمی‌توانند نیازهای خود را مطرح کنند بزرگترین توفیق الهی و خدمت‌گذاری است که خداوند متعال به کارکنان این سازمان ارزانی داشته است.  

زاهد ادامه داد: توجه به خوداتکایی و توانمند شدن معلولان و مددجویان، ‌اشتغال، تامین سبد غذایی محرومان، بازدیدهای برنامه‌ریزی شده از توانخواهان، توجه و پیگیری مسائل مربوط به موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی، آموزش ‌مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها، تامین  امنیت سلامت اجتماعی، اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب در تمام زمینه‌ها به خانواده‌ها و تخصیص اعتبارات لازم در زمینه‌های اجتماعی و حمایت از بهزیستی از جمله مواردی است که فرمانداری در سرلوحه امورات خود قرارداده است.

دراین دیدار مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز در سخنانی در رابطه با برخی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی با توجه به رسالت خطیر و اجتماعی خود فعالیت‌ها و اقدامات مطلوبی به افراد محروم و درمانده به ویژه آسیب دیده ارائه می‌دهد تا به این طریق اندکی از احتیاجات و نیازهای این قشر را مرتفع سازد.

رویا احمدیان تصریح کرد: توجه به مسائل پیشگیری به ویژه بحث ازدواج‌های فامیلی، مشاوره ژنتیک، غربالگری شنوایی و بینایی، پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی از جمله موارد مهم و قابل تامل در این زمینه می‌باشد که سازمان بهزیستی درصدد پرداختن به آنها در راستای کاهش معلولیت و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین نقشه راه و اجرایی نمودن آنها در شهرستان‌ها، مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی، توجه به بحث مهارت‌های زندگی، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی افراد جامعه هدف، شناسایی موقعیت‌ها و استعدادهای توانخواهان از جمله نکات بارز و مهم در زمینه عملیاتی نمودن برنامه‌ها و سیاستها و اهداف سازمان می‌باشد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.