شکنجه زندانیان یمنی توسط نيروهاي امنيتي عربستان + فیلم

نيروهاي امنيتي عربستان زندانيان يمني را شکنجه مي کنند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، مرکز ملي حقوق بشر يمن با صدور گزارشي از وجود يکصد جسد شهروندان يمني در شهر خوبه عربستان خبر داد. اين مرکز تاکيد کرد مقامات سعودي بيش از سه هزار نفر از اتباع يمني را در زندان نجران و زندان هاي ديگر عربستان زنداني کرده اند.
تصوير ويدئويي نشان مي دهدکه چگونه يک شهروند يمني به علت شکنجه شکنجه گران عربستاني کشته مي شود. چنين مواردي در زندان هاي اين کشور بارها گزارش شده است. مرکز ملي حقوق بشر پس از دريافت نامه اي از خانواده يکي از کشته شدگان يمني در زندان هاي عربستان اعلام کرد اين جوان پانزده ساله يمني به علت شکنجه شديد در يکي از زندان هاي عربستان کشته شد. شکنجه وي ناشي از اختلاف نظر اين شهروند يمني با يکي از زندانيان عربستاني بود و نيروهاي امنيتي به شدت اين شهروند يمني را شکنجه کردند و در نهايت کشته شد. اين مرکز اعلام کرد يکصد تبعه يمني در موارد مشابه تحت شکنجه کشته شده اند. اين مرکز از وجود اجساد اين افراد در بيمارستان شهر مرزي خوبه قرار داد.
پيگيري هاي اين مرکز نشان مي دهد مقامات عربستاني بيش از سه هزار نفر از شهروندان يمني را بازداشت کرده اند. اين افراد از چندين منطقه يمن به بهانه تحقيق بازداشت ولي پس از تحقيق به زندان نجران و زندان هاي مرزي ديگر منتقل شده اند. مرکز ملي حقوق بشر تاکيد کرد تنها جرم اين افراد تلاش براي ورود به اراضي عربستان جهت پيدا کردن کار بوده است.
 مسئله قابل توجه در اين است که بيشتر اين زندانيان يمني کمتر از پانزده سال سن دارند و مقامات عربستاني نيز دلايل بازداشت اين افراد را اعلام نمي کنند و اين افراد را به محاکم  براي صدور حکم ارجاع نمي دهند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار