ماموریت مادر بشار اسد در دوبی!

سفر چند روز پیش مادر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به دوبی در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از روزنامه عراقی الزمان در حالی که منابع خبری صحبت از رفتن مادر بشار اسد، انیسه مخلوف به دوبی از 10 روز پیش و اسکانش در منطقه ای در نزدیکی محل سکونت بشری اسد، خواهر بشار اسد داده اند، برخی چهره های نزدیک به مخالفان که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که انیسه از طرف پسرش بشار ماموریت دارد تا بشری را راضی کند که به سوریه بازگردد.

به نوشته روزنامه عراقی الزمان، بشری پس از ترور همسرش آصف شوکت در دمشق از سوریه خارج شد و در دوبی اقامت گزید. به گفته این منابع در حال حاضر اختلاف های پنهانی ای میان خانواده اسد رخ داده به گونه ای که گفته می شود بشری به بشار فشار می آورد تا اختیارات بیشتری را به برادرش ماهر، رئیس لشکر چهارم گارد ریاست جمهوری بدهد.

به گفته تحلیلگران بارزترین چهره های اطراف بشار اسد در حال حاضر ماهر، برادرش، محمد مخلوف، دایی اش و دو پسرش هستند. میزان نفوذ و تاثیرگذاری دایی و پسر دایی های اسد در تصمیم گیری های سیاسی او همچنان پوشیده است اما برخی منابع مدعی اند که حضور آنها در کنار اسد باعث شد تا اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه آنها وضع کند.

این منابع همچنین تاکید دارند که بشری اسد از ابتدای بحران سیاسی در سوریه تا کنون تلاش داشته علی رغم حمایت باطنی از اسد، چهره بی طرفانه ای اتخاذ کند.

در این میان گفته می شود زنان جبهه سربازان مخفی حامیان اسد را تشکیل می دهند که بارزترین آنها انیسه مخلوف، مادر بشار و اسما اسد، همسر بشار هستند.

کسانی که به خانواده اسد آگاهی کامل دارند، می گویند که انیسه مخلوف از زمان حیات همسرش مرحوم حافظ اسد، از نزدیک ترین چهره های مشاور در حکومت محسوب می شده است. به گونه ای که در بسیاری از جلسات درونی حکومت حضور داشته است. وی از مهمترین چهره های موثر در روحیه دادن به حافظ اسد در اداره کشور در زمان بیماری اش و همچنین آماده کردن باسل برای جانشینی وی بود. اگر چه بعد از فوت همسر و پسر روحیه اش تخریب شد و مدتی را دچار افسردگی شد. از جمله مواضع معروفش در تحولات سیاسی سوریه می توان به مخالفتش با خروج ارتش سوریه از لبنان اشاره کرد. گفته می شود زمانی که بشار تصمیم به خروج از لبنان گرفت به او گفت: تو با این گفته پدرت که گفت لبنان و سوریه خانه اسد هستند که پسر به پسر دست به دست می شوند، مخالفت کردی.

اسما اسد، همسر بشار اسد، دیگر چهره متنفذ در حکومت سوریه متولد بریتانیا است. وی دختر پزشک معروف سوری، فواز الاخرس و دیپلمات بازنشسته سحر عطری است. اسما قبل از ازدواج با اسد در بانک های بین المللی لندن فعالیت می کرده و مجله امریکایی فوگ او را گلی در صحرا توصیف کرده بود. وی یکی از مهمترین چهره های فعال در سازمان امنیت سوریه محسوب می شود. کارشناسان می گویند که وی از چنان قدرت شخصی ای برخوردار است که می تواند نظرش را در کامل آرامش و لطوفت به کرسی بنشاند.

برخی منابع آگاه می گویند که اختلاف های سنگینی میان وی با منال جدعان، همسر ماهر اسد، برادر بشار وجود دارد چرا که گفته می شود وی به خانم انیسه فشار می آورد که به نفع ماهر از قدرت کناره گیری کند. منال همچنین از چهره های موثر در ارتقای جایگاه ماهر در عرصه سیاسی سوریه محسوب می شود.
برچسب ها: بشار اسد ، مادر ، دوبی ، بشری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار