واگذاري 3 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر

مديرعامل شهر جديد پرديس با اعلام اين که سه هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر واگذار مي شود، گفت: در طرح ساخت مسکن ويژه در پرديس که تا هشتاد هزار واحد برنامه ريزي شده است، بيش از 75 هزار نفر از متقاضيان تاکنون پايش اطلاعاتي و وارد سامانه شده اند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي هدايت گفت: ساخت مترو پرديس هم تا يک ماه آينده آغاز مي شود و اين منطقه خوشبختانه با استقبال خوب متقاضيان مسکن روبرو شده است.
وي با اشاره به بازديد وزير راه و شهرسازي در هر 15 روز از روند ساخت و ساز مسکن مهر پرديس گفت: متقاضيان مسکن مهر در مرحله دوم اين شهر جديد 18 ماهه واحد خود را تحويل مي گيرند و نظارت چند جانبه بر کيفيت مصالح و روش هاي ساخت صورت مي گيرد.
هدايت درباره افزايش قيمت ساخت مسکن مهر هم گفت: همان ابلاغيه وزارت راه و شهرسازي متناسب با پيشرفت فيزيکي طرح متقاضيان اجرا مي شود که حداقل 5 هزار تومان براي هر متر مربع و حداکثر 40 هزار تومان تعيين شده است.
وي تأکيد کرد: ملاک ما در تعيين قيمت ساخت مسکن مهر همان بخشنامه وزارت راه و شهرسازي است که در قالب آن قراردادهاي لازم با پيمانکاران بسته مي شود و هيچ گونه جاي نگراني وجود ندارد.
هدايت گفت: بخش زيادي از مسکن مهر پرديس تا شهريور آماده مي شود و براي گام دوم مسکن مهر که با ظرفيت 80 هزار واحد اجرا مي شود تاکنون 120 هزار نفر ثبت سامانه شده اند که 75 هزار نفر واجد شرايط مسکن مهر هستند و اين تعداد 42 هزار نفر اقساط خود را واريز کردند و ملاک ما کساني هستند که پول خود را واريز کردند و نام نويسي اين 42 هزار نفر تا 80 هزار نفر ادامه خواهد داشت.
وي گفت: در طرح هاي مسکن مهر ساخت مسکن سرعت بيشتري در مقايسه با تأمين زيربناها و تأسيسات دارد و در شهر جديد پرديس خوشبختانه طرحهاي خوبي در حال اجرا است و در حوزه حمل و نقل عمومي ساخت مترو در اولويت نخست قرار دارد و با قرداد خاتم وارد مذاکره شده ايم.

وي افزود: طرح مسکن مهر يک طرح ملي است و هر دولتي که روي کار بيايد به تعهدات دولت دهم پايبند خواهد بود چون يک طرح مردم محور است و همه دولتها براي خدمت به مردم تلاش خواهند کرد.
هدايت گفت: ساخت متروي 23 کيلومتري پرديس 18 ماه طول خواهد کشيد و ساخت چندين بيمارستان هم با همکاري بخش خصوصي در دست اجراست.
شهر جديد پرديس كه حدود 17 كيلومتر با شهر تهران فاصله دارد، از پُرمتقاضي ترين شهرهاي جديد كشور در طرح مسكن مهر محسوب مي شود.
مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس پيش از اين هم درباره هرگونه خريد و فروش غيرقانوني امتياز مسکن مهر هشدار داده و گفته است: هرگونه خريد و فروش باعث لغو امتياز آن خواهد شد.
هدايت افزود: خريد و فروش امتياز مسکن مهر تابع شرايط خاص و ميان واجدان شرايط مسکن مهر است و فروش آن به افراد ديگر در بنگاه هاي مشاور املاک و مسکن غيرقانوني است و با هر موردي که مشاهده شود برخورد و امتياز مسکن مهر را حذف خواهيم کرد.
وي با بيان اينکه واجدان شرايط هم نيازي ندارند وارد اين بازار غيرقانوني و زيان ده شوند، گفت: بر روند ساخت و ساز و مسايل بازار مسکن مهر در پرديس نظارت کامل داريم و از شهروندان مي خواهيم وارد داد و ستدهاي غيرقانوني و نامطمئن نشوند چون حتما متضرر خواهند شد و در هر زمان که اين موضوع مشخص شود بلافاصله امتياز مسکن مهر را لغو خواهيم کرد.
وي افزود: ساخت مسکن مهر در شهرپرديس در پروژه هاي مختلف طبق برنامه ادامه دارد و براساس زمان اعلام شده واگذار خواهيم کرد.
در حال حاضر 60 هزار نفر در شهر جديد پرديس سكونت دارند كه بر اساس افق پيش بيني شده، جمعيت شهر جديد ياد شده در 2 تا 3 سال آينده به 400 هزار نفر افزايش خواهد يافت.
همه واحدهاي مسكوني مهر در شهر جديد پرديس به شيوه صنعتي در حال ساخت است و همه ملاحظات و مطالعات مربوط به زلزله نيز در طراحي واحدهاي مسكوني مدنظر است.
وي اظهار داشت: هدف اين است افرادي صاحب خانه شوند که در شرايط عادي از قدرت خريد لازم  براي تهيه مسکن برخودار نيستند و اين طرح هم براي واجدان شرايط شهر تهران است و بايد اين افراد شرايط لازم را داشته باشند مانند اين که حداقل 5 سال در تهران ساکن باشند.
مدير عامل شهر جديد پرديس با اشاره به حجم بالاي متقاضيان مسكن مهر در اين شهر جديد گفت: متقاضيان سكونت در شهر جديد پرديس منتظر اتفاقات خوبي در حوزه مسكن مهر باشند.
علاقه مندان براي اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اطلاع رساني شهر جديد پرديس
http://www.pardis-ntoir.gov.ir مراجعه کنند./س
برچسب ها: شهر ، جدید ، پردیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار