نفوذ فقر در ميان طبقه متوسط جامعه آمريكا+ 35 سند

پايگاه خبري "اكونوميست كلپس" در مقاله اي به بررسي شرايط فعلي بازار كار آمريكا و تاثير آن بر اقتصاد جامعه كارگري مي پردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين مقاله آمده است: اين روزها در امریکا، ده ها میلیون نفر از مردان و زنان با چالش هاي اساسي براي معاش زندگي خود دست و پنجه نرم مي كنند. كاهش دستمزدها و ساعات زياد كاري از معضلات امروز طبقه كارگري آمريكا به حساب مي آيد.    

در تعاريف اجتماعي، آنها را با نام "کارگران فقیر" مي شناسند و تعداد آنها هر روز در حال افزايش است. 

براساس نتايج نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ، بيشتر آمریکایی ها نگران كسري بودجه فدرال و تاثير آن بر اقتصاد و مخصوصا معضل بيكاري هستند. 

حقیقت این است که مشكل بیکاری جامعه آمريكا ،برخلاف تبليغات رسانه هاي جمعي، هنوز رفع نشده است و آمار بیکاری واقعی در واقع به مراتب بسیار بدتر از آن چیزی است که رسما توسط دولت اعلام مي شود. اما با همه اين تفاضيل معضل بیکاری تنها بخشی از داستان غم انگيز اقتصاد بيمار امروز آمريكا مي باشد.

هر چند بیشتر کارگران آمریکا هنوز هم مي توانند شغلي براي خود پيدا كنند، اما درصد قابل توجهي از آنها تا پايان ماه نمي توانند از عهده مخارج زندگي خود برآيند. 

در فضاي كنوني اقتصاد امريكا و در مشاغل طبقه متوسط جامعه، كاهش دستمزدها مشكل اصلي كارگران مي باشد، از طرفي هم اين مشاغل جاي خود را به مشاغل كم درآمد(براي طبقه متوسط) داده است. 

امروزه،تقریبا یک چهارم تمام کارگران آمریکایی،10 دلار در ساعت یا کمتر درآمد دارند.
    
در بسیاری از خانواده ها، پدر و مادر همزمان در چند شغل فعاليت دارند،و با اين حال باز هم از عهده مخارج زندگي به سختي برمي آيند.  

بسیاری از این خانواده ها براي رفع نيازهاي خود زير بار بدهي رفته اند.

راه حل مشكل امروز آمريكا تنها با ايجاد مشاغل با دستمزدهاي مناسب حل مي شود.

شرکت های بزرگ آمريكايي هنوز هم مشاغل با دستمزد بالا را به خارج از کشور منتقل مي كنند،درحاليكه میلیون ها آمریکایی در پيدا كردن مشاغل مناسب سرگردان مي باشند.  
امروزه، بسیاری از کارگران مستعد آمریکایی در مشاغلي فعاليت دارند كه دستمزد بسيار پاييني را دريافت مي كنند.  

براساس يافته هاي اخير، حدود یک چهارم از بزرگسالان خانواده های کم درآمد فقط در هشت مشاغل ذيل فعاليت دارند: به عنوان صندوقدار، آشپز، كمك هاي بهداشت و درمان، سرايدار، خدمتکار، فروشندگان خرده فروشی و گارسون ها و پیشخدمت، و یا رانندگي فعاليت دارند.

بسیاری از این افراد می تواند برای جامعه مفيد تر باشند، اما آنها این فرصت را در اختيار ندارند.
متاسفانه درصد مشاغل با دستمزد پرداختي پايين در فضاي اقتصادي ما همچنان در حال افزايش است و اين امر در طولاني مدت بسيار فاجعه آميز خواهد بود.  

در متن ذيل 35 آمار تاسف آور در مورد طبقه كارگري آمریکا و وضعيت فعلي آنها ارائه مي شود:  
1-     بنا به گزارش اداره آمار ایالت متحده، بیش از 146 میلیون آمریکایی یا در شرايط "فقر" زندگي مي كنند و یا جزء خانواده هاي "کم درآمد" جامعه آمريكا محسوب مي شوند.

2-     بنا به گزارش اداره آمار ایالت متحده، 57 درصد از تمامي کودکان آمریکایی در خانواده هايي زندگي مي كنند یا "فقیر" و یا جزء خانواده هاي "کم درآمد" آمريكا محسوب مي شوند.
3-    در سال 2007، حدود 28 درصد از تمامي خانواده های کارگري آمريكا در میان "خانواده هاي فقير كارگري" قرار داشتند.امروزه، این تعداد تا 32 درصد افازيش يافته است.

4-    در سال 2007، 21 میلیون کودک آمریکایی در خانواده هايي زندگي مي كردند كه جزء "کارگران فقیر" به حساب مي آمدند. امروزه، این تعداد به 23،5 میلیون نفر رسيده است.

5-     در ايالت آرکانزاس، می سی سی پی و نیومکزیکو، بیش از 40 درصد از خانواده ها کارگري جزء اقشار "کم درآمد" جامعه خود محسوب مي شوند.

6-    در خانواده هایی که سرپرست خانوار آنها زیر 30 سال سن دارد، نرخ فقر ميان آنها 37 درصد مي باشد(تنها يك سرپرست كار مي كند).

# 7 درآمد نیمی از تمام کارگران آمریکایی 505 دلار یا کمتر در هر هفته مي باشد.
# 8 در حال حاضر، یک نفر از هر چهار کارگر آمریکایی در شغلي فعاليت دارد كه درآمد آنها 10 دلار يا كمتر،در هر ساعت مي باشد. 

# 9 امروزه، ایالت متحده درصد بالاتري از کارگران كم درآمد را بين كشورهاي صنعتي جهان در جامعه كارگري خود دارد. 

10- متوسط درآمد خانوارها در ایالت متحده آمریکا، برای چهار سال متوالی کاهش را به خود ديده است .

# 11 بين سالهاي 2001 تا 2011،متوسط درآمد خانوارها،خانواده هايي كه فرزند داشتند،تا 6300 دلار كاهش يافته است. 

# 12 در فضاي كنوني اقتصاد ایالت متحده شاهد كاهش مشاغل با حقوق مكفي به مشاغل با دستمزد پايين هستيم. 60 درصد از مشاغلي كه جزء مشاغل حقوق متوسط بودند در طول رکود اقتصادی از بين رفته اند،از طرفي هم 58 درصد از مشاغل ایجاد شده توسط دولت اوباما جزء مشاغل دستمزد پایین قرار دارند.

#13 در سال 1980،كمتر از 30 درصد كل مشاغل آمريكا جزء مشاغل كم درامد محسوب مي شدند. امروزه،بيش از 40 درصد مشاغل آمريكا جزء اين موارد به حساب مي آيند. 

# 14 به گزارش اداره آمار ایالت متحده ، طبقه متوسط جامعه در حال حاضر درصد كمتري از جامعه را به خود اختصاص داده است.

# 15 در حال حاضر  20.2 میلیون آمریکایی بیش از نیمی از درآمد خود را صرف مسکن خود مي كنند. در مقايسه با سال 2001،اين آمار و ارقام 46 درصد افزايش را به خود ديده است.

# 16 خانواده های کم درآمد در حدود 8.6 درصد از درآمد خود را در بخش انرژي( بنزین)هزينه مي كنند.خانواده های دیگر نيز حدود 2.1 درصد از مجموع درآمدهاي خود را در اين بخش هزينه مي كنند.

# 17 در سال 1999، 64.1 درصد از آمریکایی ها تحت پوشش بیمه سلامت مبتنی بر اشتغال بودند. امروزه، تنها 55.1 درصد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی مبتنی بر اشتغال مي باشند.
# 18 بر اساس یک بررسی انجام شده،77 درصد از آمریکایی ها بنا به شرايط بد اقتصادي و كاري در مواجه با پرداخت وام ها و بدهي هاي خود با مشكلات اساسي مواجه هستند. 

# 19 میلیون نفر از افراد خانواده های فقیر در آمریکا در مشكلات پرداخت ديون خود ناتوان هستند. براساس گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز،ميزان بدهی متوسط برای خانواده های ایالت متحده که درآمد 20 هزار دلاري در یک سال و یا کمتر دارند، بیش از دو برابر افزايش به 26.000 دلار بین سال های 2001 و 2010 رسيده است.

# 20 در سال 1989، نسبت بدهی به درآمد خانواده هاي متوسط آمریکایی در حدود 58 درصد بود. امروزه تا 154 درصد رشد داشته است.

# 21 بنا به گزارش موسسه سیاست های اقتصادی،ميزان ثروت يك درصد ثروتمند جامعه آمریکایی به طور متوسط  288 بار بيشتر از ثروت متوسط طبقه مياني جامعه آمريكا مي باشد.

# 22 امروز در ایالت متحده، یک درصد جامعه ثروتمند آمریکایی، نسبت به 90 درصد از طبقه آمريكا،ثروت بيشتري دارند. 

# 23 بنا به گزارش فوربس، دارايي400 ثروتمند آمریکایی با ثروت 150 ميليون آمريكايي برابري مي كند. 

# 24 در حال حاضر دارايي شش نفر از وراث موسس وال مارت، سام والتون با دارايي 30 درصد از آمریکایی هاي طبقه پايين جامعه برابري مي كند. 

# 25 متاسفانه،60 درصد از جامعه پايين آمریکا فقط 2.3 درصد از تمام ثروت مالی در ایالت متحده را در اختيار دارند.

# 26 در حال حاضر درآمد مديران شركت ها،به طور متوسط 350 بار بيشتر از کارگران معمولی آمریکایی مي باشد.

# 27 نسبت سود شرکت ها به درصد تولید ناخالص داخلی در بالاترين ميزان خود قرار دارد. در همین حال،نسبت دستمزدها به درصد تولید ناخالص داخلی در پايين ترين حد خود قرار دارد. 

# 28 امروزه، 40 درصد از آمریکایی ها پس اندازي در حدود 500 دلار ا كمتر را در حساب خود دارند. 

# 29 تعداد خانواده هايي كه با 2 دلار در روز یا کمتر زندگي مي كنند،بین سال های 1996 تا 2011 دو برابر شده است.

# 30 تعداد آمریکایی هاي ثبت نام كرده در برنامه هاي كمك غذايي فدرال از 17 میلیون نفر در سال 2000 به بیش از 47 میلیون نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

# 31 در دهه هفتاد،حدودا یک نفر از هر 50 آمریکایی در برنامه هاي كمك غذايي دولت فدرال ثبت نام مي كردند. امروزه،یک نفر از هر 6.5 آمريكايي از برنامه هاي كمك غذايي استفاده مي كنند.
# 32 امروزه بیش از یک چهارم کودکان در ایالت متحده آمریکا در برنامه غذایی فدرال ثبت نام كرده اند. 

# 33 در مقايسه با آمار و ارقام سال 1975،درصد بالايي از کودکان آمريكايي در فقر زندگی می کنند. در دهه گذشته درصد كودكاني كه در زير خط فقر زندگي مي كنند از 15.6 سال 2001 به 21.4 درصد 2011 رسيده است.

# 34 در حال حاضر حدود 128 ميليون آمريكايي براي امرار و معاش، به كمك هاي مالي دولت فدرال وابسته هستند!

35- هزينه دولت فدرال در حوزه برنامه هاي رفاه اجتماعي به یک تریلیون دلار در سال رسيده است و پیش بینی شده است که در دهه بعدي با افزايش 80 درصد همراه باشد.

برچسب ها: آمریکا ، فقر ، طبقه متوسط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار