زنجان/

طولانی بودن پروسه زمانی انتقال کارخانه سرب و روی زنجان

پروسه زمانی انتقال کارخانه کارخانه سرب و روی بسیار طولانی است و بخشی از آن امسال و بخشی دیگر در سال‌های آینده به مکان جدید منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: بخشی از فرآیند کار انتقال کارخانه مربوط به مجموعه اجرایی استان است که مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ولی بخش دیگر مربوط به بخش خصوصی است و این بخش باید با سرمایه‌گذاری کلان در این عرصه وارد شود و در صورت ورود بخش خصوصی، مجموعه اجرایی استان همه امکانات را فراهم خواهد کرد.

احمدی در ادامه به نظر پزشک مستقر در کارخانه سرب و روی استناد کرد و افزود: پزشک متخصص مستقر در کارخانه سرب و روی اعلام کرده است که سلامت هیچ یک از کارکنان این کارخانه تهدید نمی‌شود و این یک نظر کارشناسی است که به ‌رغم آن، مقامات استان آماده‌اند نظرات پزشکان دیگر را هم بررسی کنند.

وی اگر موردی از آلودگی گزارش شود با اکیپ‌های ویژه و راهکارهای موجود با تهدیداتی که متوجه استان است مبارزه خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: بیشتر بررسی‌های انجام گرفته در این زمینه در خصوص مسایل حاشیه‌ای تولید آلودگی این کارخانه است ولی باید به این موضوع نیز توجه کرد که هر کارخانه بزرگ قطعا آلودگی‌هایی نیز دارد و حتی عبور و مرور اتومبیل‌ها در سطح شهر و سوخت بنزین سبب ورود درصدی از سرب به هوا می‌شود، ولی مقامات استان در پی به حداقل رساندن این آلودگیها هستند./س



برچسب ها: کارخانه ، سرب ، روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.