فرانک رایکارد؛ مردی که روی نام خودش خاک ریخت

فرانك رايكارد در روزي از عربستان سعودي اخراج شد كه پپ گوارديولا به عنوان سرمربي بايرن مونيخ انتخاب گرديد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از فوتبال انلاين امروز فرانك رايكارد مرد فراموش شده فوتبال است.مردي كه هفت سال پيش برترين سرمربي جهان فوتبال نام داشت.


 فرانك رايكارد درست مانند پپ گوارديولا در بارسا موفق بود و اتفاق چهارشنبه بسيار كنايه آميز است.فرانك رايكارد در روزي از عربستان سعودي اخراج شد كه پپ گوارديولا به عنوان سرمربي بايرن مونيخ انتخاب گرديد.

  شايد تفاوت هر دو مربي در همين زمان بندي باشد.پپ درست سر بزنگاه نيوكمپ را ترك كرد اما رايكارد زماني از قطار به بيرون پريد كه ايستگاه زندگي را رد كرده بود.

  هر دو آن ها مربيان ريسك پذيري بودند.زماني كه فرانكي در سال 2003 به بارسا آمد در رزومه مربي گريش فقط يك موفقيت ثبت شده بود.بالا آوردن روتردام از دسته يك.

  او ژاوي،اينيستا،والدس و ليونل مسي 17 ساله را به زمين فرستاد و رونالدينيو و اتوئو را به همراه دكو به اوج هماهنگي رساند.آن ها چهار سال قبل از گوارديولا جهان را فتح كردند.

  رايكارد بود كه پايه تيكي تاكا را بنا نهاد.در فصل دوم حضورش به قهرماني رسيد و در فصل سوم لاليگا و ليگ قهرمانان را همزمان به كاتالانيا آورد.

 اما در 2007 رونالدينيو و دكو ديگر بازيكنان سابق نبودند.آن ها مسائل حرفه اي را زير پا گذاشتند و رايكارد به جاي مقابله با شب گردي آن ها عداوت بي دليلي را با اتوئو آغاز كرد.

 بارسا پا به پاي رئال پيش رفت اما در نهايت لاليگا را به رئال كاپلو واگذار كرد.اگر رايكارد همان موقع نيوكمپ را ترك مي كرد، اكنون مربي يكي از غول هاي اروپايي بود.

  در آن تابستان رومان آبراموويچ از مورينيو خسته شده بود و شديدا به دنبال آوردن فرانك رايكارد به استمفوردبريج بود.اما مربي هلندي در بارسا ماند تا در فصلي بدون جام اخراج شود.او نه فقط جام بلكه حمايت بازيكنان خود را هم از دست داده بود.

 

  بعد از او گوارديولا تاج كاتالانيا را بر سر گذاشت.او هم ريسك پذير بود.اختيارات خود را به همه ديكته كرد،رونالدينيو را كنار گذاشت،مسي را مرد اول خود كرد،پيكه را به خانه آورد و هر چه جام در كره زمين بود مال خود كرد.گوارديولا روح تازه اي به بارسا بخشيد.

 در چهارمين فصل حضور پپ در بارسا تيم همان نشانه هاي چهارمين فصل ستاره سابق هلند را به نمايش گذاشت.

 تنش در رختكن تيم.اين بار پيكه و آلوز سردرمداران شب گردي بودند.

 تيم هر دو مربي به نيمه نهايي ليگ قهرمانان رسيد.پپ به چلسي باخت و رايكارد به منچستر.هر دو لاليگا را به رئال واگذار كردند.

  بر عكس رايكارد،پپ بارسا را ترك كرد و تيم پر حاشيه را به حال خود گذاشت تا شخص ديگري به داد آن برسد.

  اين خروج به موقع،پپ را تبديل به «most wanted» كرد.همه باشگاه هاي بزرگ دنيا او را مي خواستند.

 رايكارد هم پس از ترك نيوكمپ به استراحت پرداخت اما سر از بايرن در نياورد.او گالاتاساراي را انتخاب كرد و يك دوره 15 ماهه ناموفق را سپري كرد.بعد از آن هم عربستان كه بدترين انتخاب زندگي او بود.اكنون رايكارد از عربستان اخراج شده.حكم اخراجي كه خود او روز امضاي قرار داد آن را تاييد كرده بود.


 مردي كه روزي بزرگترين مربي جهان بود،با دستان خودش نام فرانك رايكارد را دفن كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار