فتحي‌پور در نطق ميان‌دستور:

توليد ملي باطل‌كننده سحر توطئه‌هاي بيگانگان است

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: توليد ملي باطل‌كننده سحر تمامي ترفندها، توطئه‌ها و خدعه‌هاي بيگانگان است و تنها با توليد ملي مي‌توان جايگاه بين‌المللي را از کشوري تحريم‌شونده به قدرت برتر تحريم‌کننده تغيير داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ارسلان فتحي‌پور نماينده مردم کليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز (سه‌شنبه) بهارستان وحدت را سنگ بناي جامعه اسلامي و رمز موفقيت اسلام و مسلمانان در طول تاريخ خواند و گفت: حجت شرعي وحدت از کلام وحي مي‌باشد که مسلمانان را به چنگ زدن به ريسمان الهي فراخوانده و در کنار اين ضرورت آنان را به پرهيز از تفرقه هشدار داده است.

وي در ادامه افزود: و به کرات در جاي جاي خود از هر فرصتي براي بيان سرنوشت اقوام و جوامعي که از وحدت دوري گزيدند و به خدعه؟ تفرقه گرفتار آمده‌اند استفاده کرده و درس‌هاي عميق و عظيمي را براي عبرت آموزي بيان کرده است.

نماينده مردم کليبر ادامه داد: ضرورت وحدت زماني مضاعف مي‌گردد که ملتي بداند مداوم و مستمر مورد دشمني و کينه‌توزي دشمنان قسم خورده خود قرار گرفته است و در چنين وضعيتي تبيين نقاط مشترک انسان‌ها با يکديگر و ايجاد فاکتورهاي همگرايي بين افراد و تعريف منافع مشترک اولين گام ضروري براي رسيدن به وحدت مي‌باشد.

فتحي‌پور ادامه داد: امروز با تجربه گرانبهايي که در نقطه به نقطه دفتر خاطرات انقلاب مخصوصا در اين سال‌هاي اخير به وضوح ثابت شده است آن است که نعمت ولايت فقيه همان ريسمان محکم الهي در جهت وحدت همه نيروهاي انقلابي مي‌باشد بنابراين جمع شدن کامل و مطلق نيروهاي متعهد گرد شمع وجود ايشان و تحقيق و پژوهش در زمينه آثار پر برکت اين نعمت عظما کار اثر بخش بودن وحدت خصوصا در ميان مردم و مسئولان قوا را آسان‌تر مي‌نمايد.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در ادامه اظهار داشت: خدايي نکرده اگر عکس اين موضوع يعني تقابل با ولايت فقيه حتي در سطوح انتضاعي و ذهني اتفاق افتد اين موضوع مترادف با کوبيدن بر طبل تفرقه و مقابله با رشد تعالي دنيوي و اخروي بشر مي‌باشد.

وي تصريح کرد: در شرايط اقتصادي کشور از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا کنون به ويژه در چند سال اخير نظام ما در معرض انواع بحران‌هاي تصنعي دشمنان قرار گرفته است که هدف اساسي بحران سازان ايجاد شکاف ميان حکومت و ملت و اخلال و سنگ اندازي در مسير پيشرفت ملي ملت ايران مي‌باشد.

فتحي‌پور با اشاره به رهنمودهاي گرانبهاي مقام معظم رهبري گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان ميراث و حافظ اصلي انقلاب همواره با تيزبيني حکيمانه اين ترفندها را رصد و به تناسب شرايط نسخه‌هاي ويژه ضد بحران را تجويز نمودند که از جمله آنها مي‌توان به فراخوان ايشان به همت مضاعف و کار مضاعف، اصلاح الگوي مصرف، جهاد اقتصادي و بالاخص اقتصاد مقاومتي به عنوان قابوس نامه ضد بحران و کليد واژه مقاومت و توسعه و پيشرفت اشاره کرد.

فتحي پور ادامه داد: به يقين يکي از جدي‌ترين انگيزه‌هاي معظم له در تبيين اين راهبرد به توجه و آشنايي عميق ملت ايران با مفهوم مقاومت و الزامات و ويژگي‌هاي ساختاري ان مي‌باشد، اقتصاد مقاومتي بايد سد مقاومي در برابر سيل تهاجم کالاهاي بنجل و بي‌کيفيت خارجي و مانع محکمي در برابر خروج منابع خام و با ارزش ملي بوده باشد که اگر چنين تدابيري انديشيده شود يقينا اين راهبرد به هدف اصلي خود رسيده و دل رهبر معظم انقلاب را شاد و رفاه در زندگي ملت ايران را بيمه خواهد نمود.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: مردم نيز با استفاده از فرهنگ غرور آفرين ملي پشتيباني از حاکميت را با صرفه جويي و قناعت و پرهيز از مصرف بي‌رويه و غير ضروري بايد بيش از پيش نشان دهند.

نماينده مردم کليبر گفت: دولت محترم نيز بايد اين موضوع را سرلوحه کارخود قرار دهد که توسل و تمسک به يافته‌هاي اصولي و آزموده شده علم اقتصاد در اين برهه در جهت مقابله با دشمنان بيش از هر زمان ديگري ضرورت دارد و مي‌تواند ابزار موثري در ناکامي دشمنان در رسيدن به اهداف دشمن باشد.

فتحي پور با اشاره به ضرورت حمايت از توليد ملي اظهار داشت: توليد ملي باطل سحر تمامي ترفندها، توطئه‌ها و خدعه‌هاي بيگانگان است و تنها با توليد ملي مي‌توان جايگاه بين المللي را از کشوري تحريم شونده به قدرت برتر تحريم کننده تغيير مديريت داد.

وي ادامه داد: تجربه سال‌هاي اخير نشان داد که حربه تحريم هيچ کار‌ايي و کارآمدي ندارد جز انسداد زمينه تامين کالاها که خودتوان توليد داخلي آن را نداريم البته اين شمشير زنگ زده در بسياري از نقاط جهان و در عصري که مدرنيته منحصرا در آغوش غرب بوده توسط شخصيت‌هاي تاثير گذار جهاني من جمله ماهتما گاندي با رفتن به استقبال آن و انجام مهندسي معکوس يعني تحريم خريد و استعمال کالاهاي خارجي تحريم‌ها را از کار انداخته است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، تولید ملی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار