تبریز/

بهره برداری از خط 16 اینج از طرح های بزرگ صنعتی منطقه ارسباران

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از اجرای خط 16 اینج از محور صادراتی ارمنستان به منطقه ارسباران خبر داد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، دینی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر افزود: با بهره برداری از این پروژه بزرگ صنعت گاز در استان که بطور 75 کیلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ريال در حال اجراست که خوراک تمامی طرح های بزرگ صنعتی منطقه ارسباران از جمله مجتمع مس سونگون، شهرک صنعتی اهر، بیلوردی و نیروگاه برق هریس، پیش بینی برای سایر طرح های دردست اجرا در 20 سال آینده با اجرای آن تأمین می شود.

ولی اله دینی، به گازرسانی به روستاهای این شهرستان نیز اشاره کرد و از اجرای طرح گازرسانی به 68 روستای این شهرستان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ها بالغ بر دویست و سی میلیارد ريال هزینه می شود.

وی، گفت: از این تعداد 7 روستا هم اکنون به مرحله بهره برداری رسیده و 18 روستای دیگر نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسند و 46 روستای دیگر به عملیات گازرسانی به آن روستاها نیز آغاز شده که در سال 92 این طرح ها به بهره برداری می رسد و اهالی این مناطق از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

دینی، افزود: تمامی زیرساخت های لازم در مناطق زلزله زده ارسباران برای گازرسانی و وصل مجدد انشعابات گاز به پایان رسیده و با اتمام هر ساختمان و انجام لوله کشی با تأکید نظام مهندسی در کمتر از 24 ساعت انشعاب گاز، نصب کنتور و علمک به مرحله اجرا در می آید./س

برچسب ها: بهره ، بزرگ ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.