سنندج/

فاز دوم انتقال خط لوله اتیلن کشور با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است

مدیر پروژه خط لوله اتیلن غرب کشور گفت: فاز دوم انتقال خط لوله اتیلن کشور از کردستان به کرمانشاه با طول 150 کیلومتر، با پیشرفت فیزیکی 98 درصد در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، میثمی در جلسه تسریع رفع مشکلات پروژه انتقال خط لوله اتیلن غرب کشور، که در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار داشت: فاز دوم خط لوله اتیلن غرب به عنوان یک طرح مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره برداری کامل خواهد رسید.
وی افزود: سرمایه گذاری و تامین مالی به موقع می تواند عملیات اجرائی این خط لوله را طبق برنامه زمان بندی پیش بینی شده پیش ببرد و در این میان مشارکت مسئولین و مردم می تواند بر تسریع در بهره برداری از این طرح ملی تاثیر گذار باشد.
مدیر پروژه خط لوله اتیلن غرب کشور مسیر فاز دوم این خط را 120 کیلومتر عنوان و اعلام کرد: قسمت عمده ای از این میزان انجام شده و حدود100 کیلومتر آن باقی مانده است.
وی افزود: همچنین از این میزان خط لوله در غرب کشور، 40 کیلومتر آن در شهرستان سنندج است، که از سمت روستای سرنجیانه به عباس آباد می رود و باید طی دو ماه باقی مانده از فرصت اجرای طرح، به پایان برسد.
میثمی در ادامه سهم استان کردستان از فازدوم این پروژه را 150 کیلومتر عنوان کرد و افزود: قطعه های 9 و 10 به سمت سقز و میاندوآب به ترتیب بیش از 75 و 55 درصد پیشرفت دارند و قطعه کرمانشاه به سنندج آماده بهره برداری کامل و در مرحله تست نهایی است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تا کنون از اعتبار این پروژه، 40 میلیارد تومان برای خریداری زمین های مردم هزینه شده است، گفت: این مهم منجر به صدور 12 هزار فقره چک برای مردم شده است.
وی با بیان اینکه در انجام این پروژه عظیم ملی 95 درصد مردم با ما همکاری مطلوب داشته اند، عنوان کرد: عدم همکاری و تعامل مردم با دولت، منجر به تعطیلی یک پروژه ملی و برنامه ریزی های آن می شود، که در این صورت راه اندازی مجدد آن هزینه بر و زمان بر است.
مدیر پروژه خط لوله اتیلن غرب کشور با اشاره به همکاری 91 نفر پیمانکار در اجرای فاز اول این پروژه اعلام کرد: همچنین در این راستا 30 میلیون نفر ساعت کار انجام شده و پیشبینی می شود که 20 میلیون نفر ساعت نیز در اجرای فاز دوم و سوم کار انجام گیرد./س
برچسب ها: خط لوله ، اتیلن ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.