شکايت مخالفان کويت از دستگاه قضايي اين کشور

مخالفان کويت از افزايش تسلط دستگاه قضايي بر آنها شکايت دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحيات، در سايه مشکل سياسي لاينحل، که از تابستان گذشته آغاز شده است، مخالفان کويت شکايت دارند که مقامات اين کشور در ارائه شکايت هاي قضايي بر ضد مخالفان مبالغه مي‌کنند. خواه اين مخالفان نمايندگان سابق مجلس باشند، خواه فعالاني که در توييتر فعاليت مي‌کنند يا کساني که در تظاهرات يا راهپيمايي هايي شرکت داشتند که به ابطال قانون کنوني انتخابات مربوط بود.

مخالفان کويت معتقدند، مقامات اين کشور دستگاه قضايي را بر مخالفان مسلط کرده است و تلاش مي‌کنند از آن به عنوان ابزاري بازدارنده و وسيله اي براي ترساندن مخالفان استفاده کنند.

اسامه الشاهين، نماينده سابق مجلس کويت در اين خصوص گفت: فشار امنيتي و قضايي مقامات بر نمايندگان، جوانان و اصحاب رسانه، با دمکراسي منافات دارد.

مسلم البراک، نماينده سابق مجلس کويت و مخالف دولت اين کشور، چند روز پيش، در پي شکايت وزارت امور خارجه کويت مبني بر اينکه به پادشاه اردن توهين کرده است، در دادستاني حاضر شد. البراک متهم شده بود، که گفته است نيروهاي ژاندامري اردن در سرکوب تظاهرات کويت شرکت داشتند. اين مسئله را دولت هاي کويت و اردن به شدت تکذيب کرده اند.

مخالفان کويت از آينده آزادي در اين کشور نگران هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار