اصفهان/

شهرستان سمیرم از قطب های مهم گردشگری استان اصفهان است

شهرستان سمیرم با داشتن چشم اندازهای طبیعی نادر از قطب های مهم گردشگری طبیعی استان اصفهان است.

بخشدار مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در سمیرم با اشاره به ظرفیت های گردشگری و طبیعت کم نظیر شهرستان سمیرم اظهار کرد: شهرستان سمیرم با داشتن چشم اندازهای زیبای طبیعی، صنایع دستی و تولیدات سنتی، جاذبه های تاریخی و فرهنگی یكی ازقطب های مهم گردشگری طبیعی استان اصفهان می باشد.

وی افزود: با توجه به طبیعت بکر، چشم‌اندازهای طبیعی و آثار تاریخی فراوان و جاذبه‌های گردشگری متنوع، زمینه توسعه گردشگری در مناطق روستایی این شهرستان فراهم است.

مسعود ایرانپور از شناسائی 9 منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان خبر داد و افزود: از جمله مناطق نمونه گردشگري شناسايي شده شهرستان سمیرم، آبشار سميرم، چشمه ناز و رودخانه شمس‌آباد شهر ونك، چشمه بابا زرنگ كمه، آب ملخ، تخت سليمان، چهل چشمه، سد حنا، بي‌بي سيدان، امام زاده زيدبن علي و غار دنگزلواست.

وی تصریح کرد: در جهت ایجاد توسعه گردشگری، بسترهای لازم برای سرمایه گذاران فراهم است و این شهرستان پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دارد.

ایرانپور ادامه داد: در شهرستان سمیرم دو روستاي خفر و سيور ، نمونه آزمایشی روستاهای هدف گردشگري در شهرستان سميرم است.

وی گردشگری روستایی را باعث ارتقا فرهنگی دانست و گفت: جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها، کاهش تخليه سکونتگاه‌هاي روستايي و بهبود تنوع اقتصاد روستايي از جمله فوايد صنعت گردشگری به شمار مي‌رود.

شهرستان سمیرم با 100 هزار جمعیت،120 روستا، چهار شهر سمیرم، كمه، حنا و ونك و چهار بخش مركزی، دناكوه، وردشت و پادنا در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد./س

برچسب ها: سمیرم ، قطب ، گردشگری ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.